مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,078
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

674
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی نقش انگیزش تحصیلی و مهارت های رایانه ای دانشجویان در دیدگاه آنان نسبت به رویکرد یادگیری ترکیبی

صفحات

 صفحه شروع 63 | صفحه پایان 81

چکیده

 با توجه به رشد و توسعه فناوری های جدید, به گونه مداوم, رویکردهای جدیدی در زمینه تدریس و آموزش شکل می گیرد. یادگیری ترکیبی به عنوان رویکردی جدید, به معنای ترکیب یادگیری برخط با یادگیری سنتی چهره به چهره می باشد و به خاطر فائق آمدن بر محدودیت های یادگیری کاملا مجازی و یادگیری سنتی شکل گرفته است. از این رو, جهت پیاده سازی و طراحی مناسب رویکرد یادگیری ترکیبی, بررسی توانمندی ها و دیدگاه دانشجویان نسبت به این رویکرد جدید, امری ضروری بشمار می رود. لذا, هدف از این پژوهش, بررسی نقش انگیزش تحصیلی و مهارت های رایانه ای دانشجویان, بر دیدگاه آنان نسبت به رویکرد یادگیری ترکیبی بود. روش پژوهش از نوع توصیفی- مقایسه ای بوده و جامعه آماری شامل, تمامی دانشجویان دانشگاه پیام نور شهر مشهد بوده است. تعداد افراد نمونه 382 نفر و با استفاده از روش نمونه گیری تصادفی انتخاب شده است. ابزار جمع آوری داده ها, شامل؛ پرسش نامه انگیزش تحصیلی ولرند و همکاران, پرسش نامه محقق ساخته مهارت رایانه ای و پرسش نامه دیدگاه دانشجویان به رویکرد یادگیری ترکیبی بوده است. نتایج پژوهش نشان داد که, دانشجویان دیدگاه موافقی نسبت به رویکرد یادگیری ترکیبی داشتند, جنسیت دانشجویان بر دیدگاه آنان نسبت به یادگیری ترکیبی تاثیر نداشته است, مقدار انگیزش بیرونی دانشجویان زن بیش تر از دانشجویان مرد بوده است و متغیرهای مهارت رایانه ای, انگیزش درونی و انگیزش بیرونی پیش بینی کننده های مناسبی برای دیدگاه دانشجویان نسبت به رویکرد یادگیری ترکیبی بوده است.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    عجم، علی اکبر، جعفری ثانی، حسین، مهرام، بهروز، و آهنچیان، محمدرضا. (1392). بررسی نقش انگیزش تحصیلی و مهارت های رایانه ای دانشجویان در دیدگاه آنان نسبت به رویکرد یادگیری ترکیبی . رهیافتی نو در مدیریت آموزشی، 4(3 (پیاپی 15))، 63-81. SID. https://sid.ir/paper/168617/fa

    Vancouver: کپی

    عجم علی اکبر، جعفری ثانی حسین، مهرام بهروز، آهنچیان محمدرضا. بررسی نقش انگیزش تحصیلی و مهارت های رایانه ای دانشجویان در دیدگاه آنان نسبت به رویکرد یادگیری ترکیبی . رهیافتی نو در مدیریت آموزشی[Internet]. 1392؛4(3 (پیاپی 15)):63-81. Available from: https://sid.ir/paper/168617/fa

    IEEE: کپی

    علی اکبر عجم، حسین جعفری ثانی، بهروز مهرام، و محمدرضا آهنچیان، “بررسی نقش انگیزش تحصیلی و مهارت های رایانه ای دانشجویان در دیدگاه آنان نسبت به رویکرد یادگیری ترکیبی ،” رهیافتی نو در مدیریت آموزشی، vol. 4، no. 3 (پیاپی 15)، pp. 63–81، 1392، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/168617/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button