مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

732
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

660
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی دیدگاه اعضای هیات علمی دانشگاه پیام نور به رویکرد یادگیری ترکیبی بر حسب متغیرهای فردی و سطح مهارت رایانه ای

صفحات

 صفحه شروع 195 | صفحه پایان 210

چکیده

 هدف پژوهش حاضر, مقایسه مهارت رایانه ای اعضای هیات علمی دانشگاه پیام نور با دیدگاه آنان درباره یادگیری ترکیبی بوده است. روش تحقیق توصیفی از نوع مقایسه ای بوده و داده ها با بکارگیری آزمون های مناسب آماری تجزیه و تحلیل شده است. جامعه آماری پژوهش, کلیه اعضای هیات علمی دانشگاه پیام نور ایران بوده است. حجم نمونه با استفاده از فرمول کوکران 110 نفر برآورد شد. ابزار جمع آوری داده ها؛ پرسش نامه محقق ساخته مشتمل بر مهارت رایانه ای طبق پرسش نامه لین (2008) و نیز دیدگاه اعضای هیات علمی در باره رویکرد یادگیری ترکیبی, بوده است. روایی ابزار از طریق روایی محتوایی و پایایی آن از طریق ضریب آلفای کرونباخ برابر با 0.93 بوده است. نتایج پژوهش نشان داد؛ اعضای هیات علمی دیدگاه موافقی به رویکرد یادگیری ترکیبی در دانشگاه پیام نور دارند. بین دیدگاه اعضای هیات علمی نسبت به رویکرد یادگیری ترکیبی بر حسب جنسیت, تفاوت معنادار مشاهده شد ولی دیدگاه اعضای هیات علمی نسبت به رویکرد یادگیری ترکیبی بر حسب مدرک تحصیلی, سابقه تدریس و مهارت رایانه ای, تفاوت معنادار نداشته است. مهارت های رایانه ای اعضای هیات علمی در حد متوسط و بالاتر از متوسط قرار دارد. بین میزان مهارت رایانه ای اعضای هیات علی و دیدگاه آنان درباره رویکرد یادگیری ترکیبی, تفاوت معنادار مشاهده نشده است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    عجم، علی اکبر. (1394). بررسی دیدگاه اعضای هیات علمی دانشگاه پیام نور به رویکرد یادگیری ترکیبی بر حسب متغیرهای فردی و سطح مهارت رایانه ای. پژوهش های آموزش و یادگیری (دانشور رفتار)، 22 (دوره جدید)(6)، 195-210. SID. https://sid.ir/paper/236040/fa

    Vancouver: کپی

    عجم علی اکبر. بررسی دیدگاه اعضای هیات علمی دانشگاه پیام نور به رویکرد یادگیری ترکیبی بر حسب متغیرهای فردی و سطح مهارت رایانه ای. پژوهش های آموزش و یادگیری (دانشور رفتار)[Internet]. 1394؛22 (دوره جدید)(6):195-210. Available from: https://sid.ir/paper/236040/fa

    IEEE: کپی

    علی اکبر عجم، “بررسی دیدگاه اعضای هیات علمی دانشگاه پیام نور به رویکرد یادگیری ترکیبی بر حسب متغیرهای فردی و سطح مهارت رایانه ای،” پژوهش های آموزش و یادگیری (دانشور رفتار)، vol. 22 (دوره جدید)، no. 6، pp. 195–210، 1394، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/236040/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button