مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,358
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

783
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ذهنیت فلسفی مدیران مدارس متوسطه آمل در ارتباط با روحیه دبیران در پذیرش الگوی مدیریت آموزش علوم

صفحات

 صفحه شروع 1 | صفحه پایان 19

چکیده

 این پژوهش, با هدف «بررسی رابطه ذهنیت فلسفی مدیران مدارس با روحیه دبیران در مدارس متوسطه پسرانه آمل برای پذیرش الگوی مدیریت آموزش علوم» به روش توصیفی-همبستگی در سال تحصیلی 92-91 صورت گرفته است. در واقع هدف اصلی بررسی اهمیت الگوی مدیریت آموزش علوم با توجه به بعد پذیرش آن توسط دبیران و اهمیت داشتن ذهنیت فلسفی مدیران برای حمایت و ایجاد این روحیه پذیرش است. جامعه آماری پژوهش 850 نفر از معلمان و 86 مدیر آموزش و پرورش شهر آمل بوده, که تعداد 270 معلم و 60 مدیر بر اساس جدول مورگان انتخاب شدند (936). ابزارهای مورد استفاده در این پژوهش شامل پرسشنامه ذهنیت فلسفی رجایی پور و سیف هاشمی (1382) و هم چنین پرسشنامه محقق ساخته روحیه دبیران برای پذیرش الگوی مدیریت آموزش علوم می باشند که پایایی آنها از راه ضریب آلفای کرونباخ به ترتیب 0.81 و 0.78 بدست آمد. جهت تحلیل داده ها از آزمون های همبستگی پیرسون و تحلیل رگرسیون استفاده گردید. نتایج آزمون همبستگی پیرسون حاکی از آن است که بین ذهنیت فلسفی مدیران با روحیه الگوپذیری دبیران هم چنین بین مولفه های جامعیت, تعمق و انعطاف پذیری مدیران با روحیه الگوپذیری دبیران رابطه مثبت و معنی داری وجود دارد. سرانجام نتایج تحلیل رگرسیون نیز حاکی از آن بود که بعد جامعیت با ضریب بتای 0.43 سهم معناداری در پیش بینی روحیه الگوپذیری دبیران دارد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    بهرنگی، محمدرضا، نوه ابراهیم، عبدالرحیم، و یوسف زاده اندواری، رضا. (1393). ذهنیت فلسفی مدیران مدارس متوسطه آمل در ارتباط با روحیه دبیران در پذیرش الگوی مدیریت آموزش علوم. رهیافتی نو در مدیریت آموزشی، 5(1 (پیاپی 17))، 1-19. SID. https://sid.ir/paper/168682/fa

    Vancouver: کپی

    بهرنگی محمدرضا، نوه ابراهیم عبدالرحیم، یوسف زاده اندواری رضا. ذهنیت فلسفی مدیران مدارس متوسطه آمل در ارتباط با روحیه دبیران در پذیرش الگوی مدیریت آموزش علوم. رهیافتی نو در مدیریت آموزشی[Internet]. 1393؛5(1 (پیاپی 17)):1-19. Available from: https://sid.ir/paper/168682/fa

    IEEE: کپی

    محمدرضا بهرنگی، عبدالرحیم نوه ابراهیم، و رضا یوسف زاده اندواری، “ذهنیت فلسفی مدیران مدارس متوسطه آمل در ارتباط با روحیه دبیران در پذیرش الگوی مدیریت آموزش علوم،” رهیافتی نو در مدیریت آموزشی، vol. 5، no. 1 (پیاپی 17)، pp. 1–19، 1393، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/168682/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا