مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,118
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

667
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ارزیابی هم ترازی آزمون های سراسری، محتوای کتاب ها و اهداف آموزشی رشته آموزش زبان انگلیسی بر اساس اهداف آموزشی اندرسون و کراتول

صفحات

 صفحه شروع 105 | صفحه پایان 119

چکیده

 این پژوهش بمنظور ارزیابی هم ترازی محتوای کتاب های تخصصی انگلیسی سمت (سازمان مطالعه و تدوین کتاب های علوم انسانی دانشگاهها), آزمون های سراسری کارشناسی ارشد و اهداف آموزشی رشته آموزش زبان انگلیسی بر اساس اهداف شناختی اندرسون وکراتول انجام شد. از آن جا که این پژوهش از نوع ترکیبی است, لذا از روش های کمی (تحلیل محتوا) و کیفی (تحلیلی) استفاده شده است. جهت پاسخ گویی به پرسش های پژوهش, آزمون های تخصصی آموزش زبان انگلیسی کارشناسی ارشد سال های 1390-1385 مورد تحلیل قرار گرفتند. هم چنین, کتاب های تخصصی آموزش زبان انگلیسی سازمان سمت و سرفصل های کارشناسی مربوط به دروس تخصصی رشته آموزش زبان انگلیسی از لحاظ محتوایی با استفاده از چک لیستی که به وسیله پژوهشگران این پژوهش بر اساس اهداف شناختی اندرسون و کراتول تهیه شده است, مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند. از شاخص هم ترازی پرتر به عنوان روش تحلیلی داده ها برای تعیین میزان هم ترازی استفاده شد. نتایج بدست آمده از این پژوهش نشان داد, نزدیک به 83.5 درصد کل اهداف را سطوح پایینی طبقه بندی اهداف آموزشی اندرسون و کراتول (به یاد آوردن, فهمیدن, به کار بستن) را تشکیل می دهد و تنها 16.3 درصد, اهداف سطوح بالایی (تحلیل کردن, ارزشیابی کردن, آفریدن) را به خود اختصاص داده است. هم چنین نتایج ناشی از تخمین میزان هم ترازی اهداف آموزشی, آزمون ها و کتاب ها نشان داد که این سه اجزا از هم ترازی قابل قبولی برخوردار نیستند و در بین اجزا آزمون ها و اهداف آموزشی از هم ترازی بیشتری نسبت به دیگر اجزا برخوردار هستند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    رضوانی، رضا، و زمانی، گران ناز. (1391). ارزیابی هم ترازی آزمون های سراسری, محتوای کتاب ها و اهداف آموزشی رشته آموزش زبان انگلیسی بر اساس اهداف آموزشی اندرسون و کراتول. رهیافتی نو در مدیریت آموزشی، 3(3 (پیاپی 11))، 105-119. SID. https://sid.ir/paper/168702/fa

    Vancouver: کپی

    رضوانی رضا، زمانی گران ناز. ارزیابی هم ترازی آزمون های سراسری, محتوای کتاب ها و اهداف آموزشی رشته آموزش زبان انگلیسی بر اساس اهداف آموزشی اندرسون و کراتول. رهیافتی نو در مدیریت آموزشی[Internet]. 1391؛3(3 (پیاپی 11)):105-119. Available from: https://sid.ir/paper/168702/fa

    IEEE: کپی

    رضا رضوانی، و گران ناز زمانی، “ارزیابی هم ترازی آزمون های سراسری, محتوای کتاب ها و اهداف آموزشی رشته آموزش زبان انگلیسی بر اساس اهداف آموزشی اندرسون و کراتول،” رهیافتی نو در مدیریت آموزشی، vol. 3، no. 3 (پیاپی 11)، pp. 105–119، 1391، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/168702/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button