مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,218
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

657
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تبیین اهداف آموزشی و ارزشیابی آن در گروه آموزشی علوم تشریحی دانشکده پزشکی اصفهان

صفحات

 صفحه شروع 850 | صفحه پایان 859

چکیده

 مقدمه: اهداف آموزشی یکی از پایه های اصلی برنامه های آموزشی را تشکیل می دهد هدف این مطالعه تبیین اهداف آموزشی و ارزشیابی آن است که می تواند گامی موثر در جهت ارتقای آموزش علوم پایه پزشکی باشد.روش ها: این مطالعه یک مطالعه توصیفی تحلیلی است که در آن در ابتدا شش کارگروه متشکل از معاون آموزشی, اعضای هیات علمی گروه و کارشناسان آموزشی تشکیل شد و اهداف آموزشی دروس آناتومی اندام , آناتومی سر و گردن , آناتومی تنه , نورو آناتومی , جنین شناسی و بافت شناسی تدوین شد. سپس برای آگاهی از نظرات دانشجویان در مورد اهداف آموزشی تدوین شده, پرسشنامه ای در اختیار دانشجویانی که دروس مورد نظر را گذرانده بودند قرار گرفت. از مجموع 300 پرسشنامه توزیع شده 207 عدد از آنها توسط دانشجویان تکمیل شد و اطلاعات آن توسط نرم افزار SPSS تحلیل شد. در قدم بعد میزان توجه به اهداف در فرایند تدریس و نیز میزان دستیابی به اهداف توسط پرسشنامه LOQ مورد بررسی قرار گرفت که این پرسشنامه توسط 23 نفر از دانشجویانی که حضور فعالی در کلاس های درس داشتند تکمیل شد و درصد میزان توجه اساتید به اهداف در هر درس مشخص شد.نتایج: نظرسنجی انجام شده از دانشجویان نشان داد که 78 درصد دانشجویان از اهداف تدوین شده در مطالعه در طول ترم استفاده کردند و 67 درصد دانشجویان بیان داشتند که در دست داشتن اهداف به آنان کمک نمود تا از منابع مناسبتری به یادگیری مطالب بپردازند. همچنین آنالیز پرسشنامه های LOQ بیانگر این بود که که در اکثر دروس, اهداف تدوین شده به همراه سطح آموزشی و منابع مربوطه در تدریس اساتید رعایت شده بود.نتیجه گیری: تهیه و تدوین اهداف آموزشی و ارایه آن به صورتی که دسترسی و اعمال اصلاحات در آن به سادگی امکان پذیر باشد می تواند گامی اساسی در ارتقای آموزش دوره علوم پایه پزشکی محسوب شود و لزوم پایش این اهداف از نظر استفاده از آنها در روند آموزش دانشجویان مفید است.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    صالحی، رسول، جعفری، نجمه، گلشنی، مرجان، و حقانی، فریبا. (1389). تبیین اهداف آموزشی و ارزشیابی آن در گروه ‌آموزشی علوم تشریحی دانشکده پزشکی اصفهان. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، 10(5 (پیاپی 29) (ویژه نامه توسعه آموزش))، 850-859. SID. https://sid.ir/paper/59001/fa

    Vancouver: کپی

    صالحی رسول، جعفری نجمه، گلشنی مرجان، حقانی فریبا. تبیین اهداف آموزشی و ارزشیابی آن در گروه ‌آموزشی علوم تشریحی دانشکده پزشکی اصفهان. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی[Internet]. 1389؛10(5 (پیاپی 29) (ویژه نامه توسعه آموزش)):850-859. Available from: https://sid.ir/paper/59001/fa

    IEEE: کپی

    رسول صالحی، نجمه جعفری، مرجان گلشنی، و فریبا حقانی، “تبیین اهداف آموزشی و ارزشیابی آن در گروه ‌آموزشی علوم تشریحی دانشکده پزشکی اصفهان،” مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، vol. 10، no. 5 (پیاپی 29) (ویژه نامه توسعه آموزش)، pp. 850–859، 1389، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/59001/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button