مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,621
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,008
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

رابطه سبک های یادگیری با غلبه طرفی مغز دانشجویان بمنظور استفاده در طراحی های آموزشی

صفحات

 صفحه شروع 137 | صفحه پایان 152

چکیده

 مهم ترین هدف این پژوهش مطالعه و بررسی عوامل مرتبط با توفیق یادگیری دانشجویان مهندسی و پزشکی بود. به همین منظور, دو عامل سبک های یادگیری و غلبه طرفی (برتری نیمکره های مغزی) در دانشجویان دختر و پسر در این دو رشته تحصیلی مورد بررسی قرار گرفت. مطالعه از نوع همبستگی بوده و پژوهشگر به مقایسه 178 نفر از کل دانشجویان دختر و پسر مشغول به تحصیل در نیمسال نخست 88-89 رشته های پزشکی و مهندسی دو دانشگاه شیراز و علوم پزشکی شیراز پرداخت. در این پژوهش از شیوه نمونه گیری خوشه ای استفاده شد و دانشجویان دو پرسشنامه استاندارد سبک های یادگیری کلب و غلبه طرفی مغز سیلبر را تکمیل نمودند. تحلیل آماری داده ها با استفاده از آمار توصیفی, آزمون t و آزمون خی دو و با بکارگیری نرم افزار SPSS 17 صورت گرفت. نتایج بدست آمده از این پژوهش حاکی از آن است که دانشجویان دو رشته مهندسی و پزشکی از لحاظ شیوه های درک و پردازش داده ها با یک دیگر تفاوت دارند. هم چنین, یافته های مربوط به سبک های یادگیری نشان دادند که دانشجویان رشته پزشکی بیش تر از سبک واگرا استفاده می کنند در حالی که دانشجویان رشته مهندسی گرایش بیش تری به سبک همگرا دارند. هم چنین, در مقایسه شیوه های یادگیری دختران و پسران دانشجو نتایج نشان دادند که دختران شیوه تجربه عینی را بیش تر بکار می گیرند. در ارتباط با غلبه طرفی مغز بیش تر دانشجویان هر دو رشته تحصیلی از هر دو نیمکره مغز برای درک و پردازش اطلاعات استفاده می نمایند. هم چنین, یافته ها حاکی از رابطه بین سبک یادگیری و غلبه طرفی, جنسیت و رشته تحصیلی می باشد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    امینی، مرضیه، علی پور، احمد، زند، بهمن، ابراهیم زاده، عیسی، و فرج الهی، مهران. (1391). رابطه سبک های یادگیری با غلبه طرفی مغز دانشجویان بمنظور استفاده در طراحی های آموزشی. رهیافتی نو در مدیریت آموزشی، 3(3 (پیاپی 11))، 137-152. SID. https://sid.ir/paper/168704/fa

    Vancouver: کپی

    امینی مرضیه، علی پور احمد، زند بهمن، ابراهیم زاده عیسی، فرج الهی مهران. رابطه سبک های یادگیری با غلبه طرفی مغز دانشجویان بمنظور استفاده در طراحی های آموزشی. رهیافتی نو در مدیریت آموزشی[Internet]. 1391؛3(3 (پیاپی 11)):137-152. Available from: https://sid.ir/paper/168704/fa

    IEEE: کپی

    مرضیه امینی، احمد علی پور، بهمن زند، عیسی ابراهیم زاده، و مهران فرج الهی، “رابطه سبک های یادگیری با غلبه طرفی مغز دانشجویان بمنظور استفاده در طراحی های آموزشی،” رهیافتی نو در مدیریت آموزشی، vol. 3، no. 3 (پیاپی 11)، pp. 137–152، 1391، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/168704/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button