مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

995
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

604
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی روابط همبستگی و سهم تبیینی فلسفه های آموزشی با ابعاد باورهای نظارتی مدیران مدارس شهر تهران

صفحات

 صفحه شروع 27 | صفحه پایان 47

چکیده

 هدف از این پژوهش بررسی روابط همبستگی و سهم تبیینی فلسفه های آموزشی مدیران مدارس شهر تهران با ابعاد باورهای نظارتی آنان بود. روش پژوهش, توصیفی از نوع همبستگی بود. بر این اساس, نمونه ای شامل 327 نفر از مدیران مدارس دولتی در سه مقطع ابتدایی, راهنمایی و متوسطه, مورد بررسی قرار گرفتند. بمنظور گردآوری داده ها از دو مقیاس؛ «فلسفه آموزشی» پاتریشیا (1972) و «سنجش باورهای نظارتی مدیران» گلیک من و تاماشیرو (1981), استفاده شد. در تجزیه و تحلیل داده ها افزون بر میانگین, انحراف معیار و انواع جداول و نمودارها, از ضریب همبستگی گشتاوری پیرسون و تحلیل رگرسیون چند متغیره نیز استفاده شده است. یافته های پژوهش حاکی از آن بود که بین انواع فلسفه های آموزشی مدیران؛ پیشرفت گرایی, پایدارگرایی, بنیادگرایی و وجودگرایی با ابعاد باور نظارتی؛ مستقیم, مشارکتی و غیرمستقیم مدیران, رابطه معنادار وجود دارد. هم چنین, بررسی نتایج بدست آمده از تحلیل داده های مربوط به تعیین سهم نسبی هر یک از انواع فلسفه های آموزشی مدیران (پیشرفت گرایی, پایدارگرایی, بنیادگرایی و وجودگرایی) در پیش بینی باورهای نظارتی؛ مسقیم, مشارکتی و غیرمستقیم به ترتیب: 35.3, 40.2 و 36.3 درصد از واریانس باور نظارتی مربوطه را تبیین می نمایند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    سبحانی نژاد، مهدی، ملکی، مهدی، احمدیان، مینا، و فردایی بنام، کیوان. (1391). بررسی روابط همبستگی و سهم تبیینی فلسفه های آموزشی با ابعاد باورهای نظارتی مدیران مدارس شهر تهران. رهیافتی نو در مدیریت آموزشی، 3(3 (پیاپی 11))، 27-47. SID. https://sid.ir/paper/168705/fa

    Vancouver: کپی

    سبحانی نژاد مهدی، ملکی مهدی، احمدیان مینا، فردایی بنام کیوان. بررسی روابط همبستگی و سهم تبیینی فلسفه های آموزشی با ابعاد باورهای نظارتی مدیران مدارس شهر تهران. رهیافتی نو در مدیریت آموزشی[Internet]. 1391؛3(3 (پیاپی 11)):27-47. Available from: https://sid.ir/paper/168705/fa

    IEEE: کپی

    مهدی سبحانی نژاد، مهدی ملکی، مینا احمدیان، و کیوان فردایی بنام، “بررسی روابط همبستگی و سهم تبیینی فلسفه های آموزشی با ابعاد باورهای نظارتی مدیران مدارس شهر تهران،” رهیافتی نو در مدیریت آموزشی، vol. 3، no. 3 (پیاپی 11)، pp. 27–47، 1391، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/168705/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button