مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

945
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

677
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ارائه مدلی مناسب برای خدمت محوری در دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی

صفحات

 صفحه شروع 127 | صفحه پایان 152

چکیده

 هدف اصلی این پژوهش, شناسایی و تعیین مولفه های خدمت محوری در دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی به منظور ارائه یک مدل مفهومی مناسب برای خدمت محوری و توسعه مبانی نظری آن بوده است. این پژوهش, ازنوع پژوهش های کاربردی و روش به کار گرفته شده در آن پیمایشی بوده؛ جامعه پژوهش شامل دانشجویان دوره دکتری و اعضای هیات علمی دانشگاه های آزاد اسلامی شهر تهران بوده که از میان آن ها 500 نفر از طریق فرمول حجم نمونه منطبق با متغیرهای کمی محاسبه گردید و نمونه ها از طریق روش نمونه گیری تصادفی خوشه ای – طبقه ای انتخاب شدند. ابزار این پژوهش, پرسشنامه محقق ساخته ای مشتمل بر 74 گویه بوده و روش تحلیل داده ها با استفاده تکنیک معادلات ساختاری و تحلیل عامل انجام شد. نتایج و یافته های این پژوهش نشان داد که مقوله ها و ابعاد اساسی این پژوهش یعنی کیفیت خدمت محور, رهبری خدمت محور, جو سازمانی خدمت محور, یادگیری خدمت محور و مدیریت مشتریان خدمت محور در وضعیت مطلوبی (نمره 2. 48 از میانگین 3) قرار ندارد و دیدگاه جامعه آماری این بود (4. 6 از میانگین 3) که برای استقرار خدمت محوری و رسیدن به شرایط مطلوب, مقوله های مورد اشاره می توانند به عنوان یک مدل مفهومی در ترسیم ارتقای خدمت محوری دانشگاه ها موثر باشند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    افکانه، صغری، جعفری، پریوش، شریفی، حسن پاشا، و قورچیان، نادر. (1397). ارائه مدلی مناسب برای خدمت محوری در دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی. رهیافتی نو در مدیریت آموزشی، 9(1 (پیاپی 33) )، 127-152. SID. https://sid.ir/paper/168720/fa

    Vancouver: کپی

    افکانه صغری، جعفری پریوش، شریفی حسن پاشا، قورچیان نادر. ارائه مدلی مناسب برای خدمت محوری در دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی. رهیافتی نو در مدیریت آموزشی[Internet]. 1397؛9(1 (پیاپی 33) ):127-152. Available from: https://sid.ir/paper/168720/fa

    IEEE: کپی

    صغری افکانه، پریوش جعفری، حسن پاشا شریفی، و نادر قورچیان، “ارائه مدلی مناسب برای خدمت محوری در دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی،” رهیافتی نو در مدیریت آموزشی، vol. 9، no. 1 (پیاپی 33) ، pp. 127–152، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/168720/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button