مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

428
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

130
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ابعاد و مولفه های موثر بر ارتقاء دانشگاه خدمت محور: تحلیل کیفی دیدگاه خبرگان آموزش عالی

صفحات

 صفحه شروع 40 | صفحه پایان 51

چکیده

 زمینه و هدف: شیوه خدمت محوری یک نمونه استراتژی مبتنی بر پاسخگویی به نیاز ذی نفعان است که بر فرآیندهایی نظیر پیوند میان دنیای تحقیق و کسب و کار, معرفی قابلیت های موجود در دانشگاه و اشاعه دانش در جامعه تاکید دارد. لذا, هدف اصلی این پژوهش شناسایی و تعیین مولفه های موثر بر ارتقاء دانشگاه خدمت محور(با کارکرد خدمت به جامعه) بوده است. روش بررسی: روش تحقیق کیفی بوده, به منظور گردآوری اطلاعات از تکنیک مصاحبه نیمه ساختاریافته استفاده شد. داده ها از طریق کدگذاری و تحلیل محتوای مضامین مورد تجریه و تحلیل قرار گرفته اند. نمونه گیری به روش هدفمند انجام شد. حجم نمونه ها نیز براساس قاعده «اشباع نظری» به تعداد 15نفر ازخبرگان و صاحب نظران نظام آموزش عالی انتخاب شدند. یافته ها: نتایج بیانگر این است که مولفه های اصلی در ارتقاء دانشگاه خدمت محور عبارتند از: نیروی انسانی, پاسخگویی و شفافیت, شیوه های خدمت رسانی, حفظ استقلال دانشگاهی, ساختار انعطاف پذیر, داشتن فرهنگ دانشگاهی, رهبری و مدیریت دانشگاه, استاندارد سازی و نیازسنجی, استقرار نظام تنظیم کیفیت خدمات, توسعه فناوری و نوآوری می باشند. نتیجه گیری: دیدگاه جامعه پژوهش این بود که با توجه به وضعیت نامطلوب خدمات دانشگاهی در نظام آموزش عالی کشور, جهت بهبود دانشگاه خدمت محور و رسیدن به شرایط مطلوب, مقوله های مورد اشاره می توانند بستر موثری را در ارتقاء دانشگاه خدمت محور مهیا کنند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    آذر، خدیجه، نامور، یوسف، راستگو، اعظم، حاتمی، جواد، و ستاری، صدرالدین. (1399). ابعاد و مولفه های موثر بر ارتقاء دانشگاه خدمت محور: تحلیل کیفی دیدگاه خبرگان آموزش عالی. توسعه آموزش در علوم پزشکی، 13(37 )، 40-51. SID. https://sid.ir/paper/406553/fa

    Vancouver: کپی

    آذر خدیجه، نامور یوسف، راستگو اعظم، حاتمی جواد، ستاری صدرالدین. ابعاد و مولفه های موثر بر ارتقاء دانشگاه خدمت محور: تحلیل کیفی دیدگاه خبرگان آموزش عالی. توسعه آموزش در علوم پزشکی[Internet]. 1399؛13(37 ):40-51. Available from: https://sid.ir/paper/406553/fa

    IEEE: کپی

    خدیجه آذر، یوسف نامور، اعظم راستگو، جواد حاتمی، و صدرالدین ستاری، “ابعاد و مولفه های موثر بر ارتقاء دانشگاه خدمت محور: تحلیل کیفی دیدگاه خبرگان آموزش عالی،” توسعه آموزش در علوم پزشکی، vol. 13، no. 37 ، pp. 40–51، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/406553/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button