مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

762
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

752
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی بین المللی سازی نظام آموزش عالی در کشورهای آمریکا، کاناداواسترالیا وارایه الگوی مناسب در ایران

صفحات

 صفحه شروع 1 | صفحه پایان 18

چکیده

 در عصر جهانی و بین المللی, مدرسان دانشگاهی کم تر به عنوان تأمین کنندگان اطلاعات و بیشتر به عنوان مفسرانی هستند که مسؤولیتشان ایجاد محیط مناسب علمی برای درک عمیق حوزه های علمی است. در این راستا هدف اصلی ونقطه توجه برنامه ریزان درسی, اساسا طراحی اهداف وبرنامه های آموزشی مطلوب و کار آمد بوده ا ست. دراین مقاله از روش تحلیل محتوای کیفی با رویکرد قیاسی استفاده شده است تا رویکردهای بین المللی سازی برنامه های در سی آموزش عالی در کشور های مختلف را مورد بررسی ومطالعه قرار دهد. ودر نهایت الگوی مناسب برای کشور ایران را پیشنهاد می دهد. . نمونه پژوهش شامل دانشگاهها ونظامهای آموزش عالی در کشورهایی که به بین المللی کردن آموزش عالی پرداختند, از قبیل آمریکا, کانادا واسترالیا می باشد. روش نمونه گیری پژوهش به صورت نمونه گیری هدفمند از بین کشورهایی که در زمینه بین المللی ساختن برنامه های درسی آموزش عالی فعالیت کرده اند, انجام گرفت. یافته های تحقیق شامل استراتژیها, برنامه ها وفعالیتهای مناسب برای بین المللی کردن برنامه های درسی وروشهای تدریس ویادگیری آموزش عالی در هر کشور می باشد. مقایسه استراتژیهای سه کشور آمریکا, کانادا و استرالیا نشان داد که مهمترین استراتژی این کشور ها بین المللی کردن برنامة درسی و یادگیری و الحاق محتوای بین المللی به برنامه های درسی موجود است و تغییر مکان فیزیکی استاد و دانشجو در قالب برنامه های مبادله کمتر مورد توجه است. امروزه ارجحیت بر بین المللی سازی برنامه های درسی بومی, ملی و محلی داخل هر کشور می باشد.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    بهجتی اردکانی، فاطمه، و یارمحمدیان، محمدحسین. (1397). بررسی بین المللی سازی نظام آموزش عالی در کشورهای آمریکا, کاناداواسترالیا وارایه الگوی مناسب در ایران. رهیافتی نو در مدیریت آموزشی، 9(3 (پیاپی 35) )، 1-18. SID. https://sid.ir/paper/168740/fa

    Vancouver: کپی

    بهجتی اردکانی فاطمه، یارمحمدیان محمدحسین. بررسی بین المللی سازی نظام آموزش عالی در کشورهای آمریکا, کاناداواسترالیا وارایه الگوی مناسب در ایران. رهیافتی نو در مدیریت آموزشی[Internet]. 1397؛9(3 (پیاپی 35) ):1-18. Available from: https://sid.ir/paper/168740/fa

    IEEE: کپی

    فاطمه بهجتی اردکانی، و محمدحسین یارمحمدیان، “بررسی بین المللی سازی نظام آموزش عالی در کشورهای آمریکا, کاناداواسترالیا وارایه الگوی مناسب در ایران،” رهیافتی نو در مدیریت آموزشی، vol. 9، no. 3 (پیاپی 35) ، pp. 1–18، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/168740/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button