مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,519
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,126
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مفهوم پردازی بین المللی کردن برنامه درسی در آموزش عالی، ابعاد و روندها

صفحات

 صفحه شروع 85 | صفحه پایان 94

چکیده

 مقدمه: بین المللی کردن برنامه درسی (IOC) مفهومی جدید و در حال تحول است که به طور ویژه از اوایل قرن بیست ویکم در ادبیات برنامه درسی مورد توجه قرار گرفته است. علیرغم اهمیت و جایگاه چنین ایده ای, برداشت ها و تفسیرها از این واژه در بسیاری از ممالک به ویژه ایران توام با ابهام, سردرگمی و عدم شفافیت است. مقاله حاضر در راستای بررسی این مفهوم در ادبیات برنامه درسی تلاش کرده تا برداشت های مختلف از این واژه و حدود و دامنه آنها را مفهوم پردازی کند. در این راستا, سه برداشت متفاوت از IOC (بین المللی کردن دروس و رشته های دانشگاهی, بین المللی کردن رشته مطالعات برنامه درسی و بین المللی کردن حرفه برنامه درسی) شناسایی و معنی مولفه های آنها معرفی شده است.نتیجه گیری: توجه به توسعه دانش, مهارت و ارزش های بین المللی در برنامه های دانشگاه به منظور افزایش سواد بین المللی دانشجویان ضروری است و اشاعه برنامه های درسی دانشگاهی به فراتر از مرزهای جغرافیایی و تجاری سازی برنامه درسی و محصولات آن لازم به نظر می رسد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    دیباواجاری، طلعت. (1388). مفهوم پردازی بین المللی کردن برنامه درسی در آموزش عالی, ابعاد و روندها. راهبردهای آموزش (راهبردهای آموزش در علوم پزشکی)، 2(2)، 85-94. SID. https://sid.ir/paper/174191/fa

    Vancouver: کپی

    دیباواجاری طلعت. مفهوم پردازی بین المللی کردن برنامه درسی در آموزش عالی, ابعاد و روندها. راهبردهای آموزش (راهبردهای آموزش در علوم پزشکی)[Internet]. 1388؛2(2):85-94. Available from: https://sid.ir/paper/174191/fa

    IEEE: کپی

    طلعت دیباواجاری، “مفهوم پردازی بین المللی کردن برنامه درسی در آموزش عالی, ابعاد و روندها،” راهبردهای آموزش (راهبردهای آموزش در علوم پزشکی)، vol. 2، no. 2، pp. 85–94، 1388، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/174191/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button