مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,805
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,671
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

کاوش بالندگی مدیران مدارس، نظریه ای داده بنیاد

صفحات

 صفحه شروع 1 | صفحه پایان 26

چکیده

 بالندگی مدیران مدارس و اجرای برنامه های مرتبط با آن یکی از ابزارهای مهم ایجاد تغییر و تحول در نظام آموزشی است که به گونه مستقیم و غیرمستقیم منجر به بالا رفتن بهره وری و توسعه نیروی انسانی می شود. هدف این پژوهش تدوین الگویی مفهومی برای بالندگی مدیران مدارس ابتدایی استان فارس بود. این پژوهش پژوهشی کیفی بود که با استفاده از راهبرد مبتنی بر نظریه داده بنیاد انجام شد. در این راستا با استفاده از رویکرد هدفمند و بکارگیری معیار اشباع نظری, مصاحبه هایی نیمه ساختار یافته با 21 نفر از مدیران مدارس ابتدایی استان فارس انجام شد, برای بدست آوردن اعتبار و روایی داده ها از دو روش بازبینی مشارکت کنندگان و مرور خبرگان غیرشرکت کننده در پژوهش استفاده شد. نتایج تحلیل داده ها در طی سه مرحله, کدگذاری باز, کدگذاری نظری و کدگذاری انتخابی حاکی از 16 مقوله کلی است که این مقاله یافته های مطالعه را در چارچوب مدل پارادایمی شامل: شرایط علی (نیاز به بهبود مستمر, تغییر در دانش و داده های بنیادی, مسایل مالی و رفاهی), پدیده محوری (برنامه بالندگی مشارکتی), راهبردها (ایجاد مراکز بالندگی در ادارات آموزش و پرورش, روش های اجرایی مستقیم و غیرمستقیم), زمینه (جو باز و حمایتی, فرهنگ مشارکتی, فناوری های نوین), شرایط مداخله گر (قوانین و مقررات تسهیل کننده, شایستگی مدرسان) و پیامدها (بالندگی فردی و حرفه ای مدیران, موفقیت تحصیلی دانش آموزان, توسعه مدرسه به عنوان سازمان یادگیرنده و تربیت شهروند بالنده) تحلیل کرده است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    نصیری ولیک بنی، فخرالسادات، قنبری، سیروس، و سرچهانی، زهرا. (1395). کاوش بالندگی مدیران مدارس, نظریه ای داده بنیاد. رهیافتی نو در مدیریت آموزشی، 7(4 (پیاپی 28))، 1-26. SID. https://sid.ir/paper/168838/fa

    Vancouver: کپی

    نصیری ولیک بنی فخرالسادات، قنبری سیروس، سرچهانی زهرا. کاوش بالندگی مدیران مدارس, نظریه ای داده بنیاد. رهیافتی نو در مدیریت آموزشی[Internet]. 1395؛7(4 (پیاپی 28)):1-26. Available from: https://sid.ir/paper/168838/fa

    IEEE: کپی

    فخرالسادات نصیری ولیک بنی، سیروس قنبری، و زهرا سرچهانی، “کاوش بالندگی مدیران مدارس, نظریه ای داده بنیاد،” رهیافتی نو در مدیریت آموزشی، vol. 7، no. 4 (پیاپی 28)، pp. 1–26، 1395، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/168838/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button