مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,202
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,008
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

اثربخشی طرح مثلث موفقیت در افزایش عملکرد تحصیلی دانش آموزان

صفحات

 صفحه شروع 27 | صفحه پایان 39

چکیده

 این پژوهش با هدف تبیین اثربخشی مشارکت والدین, معلم و دانش آموزان بر عملکرد تحصیلی دانش آموزان سال سوم متوسطه انجام گرفت. روش پژوهش شبه آزمایشی از نوع پیش آزمون و پس آزمون با گروه کنترل می باشد. متغییر مستقل در این پژوهش برنامه آموزشی برای مشارکت والدین, معلم و دانش آموزان با عنوان مثلث موفقیت می باشد. جامعه آماری این پژوهش دانش آموزان دوره دوم, سال سوم متوسطه استان فارس می باشد که با روش نمونه گیری خوشه ای تصادفی از بین شهرستان ها انتخاب شدند. حجم نمونه شامل 781 نفر می باشد که در شیراز از ناحیه چهار مدرسه شاهد پسرانه سیزده و از ناحیه دو مدرسه شاهد دخترانه پانزده و دبیرستان دخترانه و پسرانه فسا به عنوان گروه آزمایش و دبیرستان دخترانه علامه امینی ناحیه یک و دبیرستان پسرانه سید احمد خمینی ناحیه سه و دبیرستان دخترانه و پسرانه کازرون به عنوان کنترل انتخاب گردید. داده ها از راه گردآوری کارنامه دانش آموزان در سال های تحصیلی 93 - 92 و 94 - 93 مورد استفاده قرار گرفت. برای تجزیه و تحلیل فرضیه های پژوهش از روش آماری تحلیل کووارایانس استفاده شد. نتایج تحلیل داده ها نشان دادند که اجرای برنامه مثلث موفقیت, باعث بهبود عملکرد تحصیلی دانش آموزان شده است. هم چنین, اجرای این برنامه باعث بهبود عملکرد دانش آموزان پسر گردید, اما در مورد دختران تفاوتی معنادار مشاهده نشد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    قلی زارعی، مهدی، سهرابی، نادره، و سامانی، سیامک. (1395). اثربخشی طرح مثلث موفقیت در افزایش عملکرد تحصیلی دانش آموزان. رهیافتی نو در مدیریت آموزشی، 7(4 (پیاپی 28))، 27-39. SID. https://sid.ir/paper/168847/fa

    Vancouver: کپی

    قلی زارعی مهدی، سهرابی نادره، سامانی سیامک. اثربخشی طرح مثلث موفقیت در افزایش عملکرد تحصیلی دانش آموزان. رهیافتی نو در مدیریت آموزشی[Internet]. 1395؛7(4 (پیاپی 28)):27-39. Available from: https://sid.ir/paper/168847/fa

    IEEE: کپی

    مهدی قلی زارعی، نادره سهرابی، و سیامک سامانی، “اثربخشی طرح مثلث موفقیت در افزایش عملکرد تحصیلی دانش آموزان،” رهیافتی نو در مدیریت آموزشی، vol. 7، no. 4 (پیاپی 28)، pp. 27–39، 1395، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/168847/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button