مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

4,523
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,408
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی رابطه رسانه های دیداری و سبک زندگی (مورد مطالعه: جوانان شهر اهواز)

صفحات

 صفحه شروع 167 | صفحه پایان 198

چکیده

 سبک های زندگی نقش مهمی در خلق هویت فردی و جمعی دارد و قادرند الگوهای رفتاری افراد در دنیای جدید را شکل دهند. در این میان رسانه های جمعی سهم عمده ای بر سبک های زندگی و الگوهای زندگی روزانه جامعه داشته و به شدت تاثیرگذاربوده و افراد تحت تاثیر رسانه ها به سلایق و ارزش های خود شکل می دهند. هدف از انجام این پژوهش, بررسی رابطه میزان استفاده از رسانه های دیداری و سبک زندگی جوانان شهر اهواز می باشد. روش تحقیق, پیمایشی و جامعه آماری پژوهش حاضر شامل کلیه جوانان شهر اهواز بوده که بر اساس فرمول کوکران و به شیوه نمونه گیری خوشه ای چند مرحله ای تعداد 384 نفر انتخاب شده اند. برای سنجش از پرسشنامه های محقق ساخته استفاده شد. برای تجزیه وتحلیل داده ها از شاخص های آماری درصد, میانگین, انحراف استاندارد, همبستگی پیرسون, تحلیل رگرسیون چند متغیره استفاده شد. یافته ها بیانگرآن است که بین رسانه های دیداری و ابعاد سبک زندگی (فعالیت های فراغتی, رفتار انحرافی و انتخاب پوشش و آرایش جوانان) رابطه معنادار وجود دارد, اما بین رسانه های دیداری و بعد خرید لوازم و سبک تزیین منزل و تغییر معیار ازدواج جوانان رابطه معنادار مشاهده نگردید. نتایج تحلیل رگرسیونی چند متغیره گام به گام نشان می دهد که متغیر شبکه های ماهواره ای, بیشترین تاثیر را درتبیین سبک زندگی جوانان شهر اهواز داشته است. در مجموع متغیرهای مستقل توانسته اند, 38.25 درصد تغییرات متغیرسبک زندگی را تبیین نمایند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    یعقوبی دوست، محمود، شاهون وند، بهروز، جولا، غلامرضا، و مرادی، عزیزعلی. (1394). بررسی رابطه رسانه های دیداری و سبک زندگی (مورد مطالعه: جوانان شهر اهواز). جامعه شناسی مطالعات جوانان(SOCIOLOGICAL STUDIES OF YOUTH)، 6(18)، 167-198. SID. https://sid.ir/paper/170186/fa

    Vancouver: کپی

    یعقوبی دوست محمود، شاهون وند بهروز، جولا غلامرضا، مرادی عزیزعلی. بررسی رابطه رسانه های دیداری و سبک زندگی (مورد مطالعه: جوانان شهر اهواز). جامعه شناسی مطالعات جوانان(SOCIOLOGICAL STUDIES OF YOUTH)[Internet]. 1394؛6(18):167-198. Available from: https://sid.ir/paper/170186/fa

    IEEE: کپی

    محمود یعقوبی دوست، بهروز شاهون وند، غلامرضا جولا، و عزیزعلی مرادی، “بررسی رابطه رسانه های دیداری و سبک زندگی (مورد مطالعه: جوانان شهر اهواز)،” جامعه شناسی مطالعات جوانان(SOCIOLOGICAL STUDIES OF YOUTH)، vol. 6، no. 18، pp. 167–198، 1394، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/170186/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button