مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

4,679
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,394
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

روش تربیتی تمثیل در قرآن و روان شناسی با تاکید بر تفاسیر معاصر شیعه (المیزان فی تفسیر القرآن، نمونه، راهنما)

صفحات

 صفحه شروع 49 | صفحه پایان 74

چکیده

 در هر زبانی به ویژه زبان قرآن کریم, کم و بیش از امثال که شامل مسایل عقلی, عقیدتی, معنوی که جزء محسوسات نیست, در جهت ادا مقصود استفاده شده است؛ زیرا گذشت زمان, مثل را شفاف و روشن می سازد و جای تردید در آن باقی نمی گذارد؛ به طوری که یک مثال به جا و متناسب, تاثیری بسیار عمیق بر افکار مخاطبین می گذارد و تا حد اعلا آن را گسترش می دهد, به اندازه ای که سبب تغییر رفتار و عواطف آنها می شود. مثال, سبب کاوش متربی به معنای بیشتری از تمام مباحث, به ویژه بحث های کلامی, اخلاقی و تربیتی می شود. هم چنین می توان به عنوان درمان برای بیماران روحی و روانی, از آن بهره جست. بنابراین در تربیت نفوس, به ویژه تربیت دینی اسلامی افراد, نقش بسزایی دارد. از ویژگی های این نوشتار این است که علاوه بر تبیین تفاسیر معاصر شیعه به بررسی دیدگاه روان شناسان در جهت شناخت بیش تر این روش پرداخته شده است تا به کارگیری آن در تربیت صحیح افراد, موثر واقع شود. روش تحقیق بر اساس روش توصیفی, اسنادی است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    رحمان ستایش، محمدکاظم، و محسنی، فاطمه. (1389). روش تربیتی تمثیل در قرآن و روان شناسی با تاکید بر تفاسیر معاصر شیعه (المیزان فی تفسیر القرآن, نمونه, راهنما). منهاج، 6(10)، 49-74. SID. https://sid.ir/paper/171069/fa

    Vancouver: کپی

    رحمان ستایش محمدکاظم، محسنی فاطمه. روش تربیتی تمثیل در قرآن و روان شناسی با تاکید بر تفاسیر معاصر شیعه (المیزان فی تفسیر القرآن, نمونه, راهنما). منهاج[Internet]. 1389؛6(10):49-74. Available from: https://sid.ir/paper/171069/fa

    IEEE: کپی

    محمدکاظم رحمان ستایش، و فاطمه محسنی، “روش تربیتی تمثیل در قرآن و روان شناسی با تاکید بر تفاسیر معاصر شیعه (المیزان فی تفسیر القرآن, نمونه, راهنما)،” منهاج، vol. 6، no. 10، pp. 49–74، 1389، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/171069/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button