مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,382
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

730
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

رتبه بندی عوامل موثر بر نوآوری در موسسه مطالعات و پژوهش های بازرگانی

صفحات

 صفحه شروع 47 | صفحه پایان 61

چکیده

 تغییرات بسیار پر شتاب در نیازهای عمومی از یک سو و لزوم تغییرات پرشتاب در محصولات, خدمات و فرآیندها از سوی دیگر شرایطی را به وجود آورده است که نوآوری به نام مهمترین عامل رقابت پذیری سازمانی بیان شده است. از این دیدگاه یک راه کمک به این سازمان ها تدوین سیاست های حمایت گر از نوآوری می باشد, اولین گام در تدوین سیاست های مناسب برای حمایت از نوآوری در موسسات, بررسی عوامل موثر و محرک نوآوری و همچنین چگونگی تاثیر این عوامل بر سازمان می باشد که می تواند نوآوری و خلاقیت را در سازمان تحت تاثیر خواه مثبت یا منفی قرار دهد. از این رو هدف ما در این مقاله رتبه بندی این عوامل موثر می باشد, که باعث تقویت و تبیین نوآوری و خلاقیت در سازمان می شود. یافته های این پژوهش نشان داده که همه متغیرهای موثر بر نوآوری از جمله, رهبری, ساختار سازمانی مناسب, افراد کلیدی, آموزش و توسعه کارمندان, درگیری همه جانبه با نوآوری, تیم سازی, جو خلاق, تمرکز خارجی, ارتباطات گسترده و یادگیری سازمانی ارتباط مثبت و معنی داری را با نوآوری در سازمان مورد نظر دارد. در پایان نتایج حاصل از تکنیک تاپسیس فازی حاکی از آن بود که متغیر افراد کلیدی دارای اهمیت بیشتری در بین متغیرهاست.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    منطقی، منوچهر، خسروپور، حسین، و خانی، مرتضی. (1392). رتبه بندی عوامل موثر بر نوآوری در موسسه مطالعات و پژوهش های بازرگانی. مدیریت صنعتی، 8(23)، 47-61. SID. https://sid.ir/paper/171197/fa

    Vancouver: کپی

    منطقی منوچهر، خسروپور حسین، خانی مرتضی. رتبه بندی عوامل موثر بر نوآوری در موسسه مطالعات و پژوهش های بازرگانی. مدیریت صنعتی[Internet]. 1392؛8(23):47-61. Available from: https://sid.ir/paper/171197/fa

    IEEE: کپی

    منوچهر منطقی، حسین خسروپور، و مرتضی خانی، “رتبه بندی عوامل موثر بر نوآوری در موسسه مطالعات و پژوهش های بازرگانی،” مدیریت صنعتی، vol. 8، no. 23، pp. 47–61، 1392، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/171197/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button