مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,428
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,624
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ویژگی های بالینی و ثبات تشخیصی اختلال دو قطبی در کودکان و نوجوانان

صفحات

 صفحه شروع 29 | صفحه پایان 39

چکیده

 هدف: این پژوهش با هدف بررسی ویژگی های بالینی و ثبات تشخیصی اختلال دوقطبی در کودکان و نوجوانان انجام شده است.روش: این بررسی گذشته نگر بر روی 257 بیمار مبتلا به اختلال دوقطبی که به صورت پی در پی در سال های 87-1383 در بخش کودک و نوجوان بیمارستان روزبه شهر تهران بستری شده بودند انجام شد. داده های مربوط به ویژگی های جمعیت شناختی, تشخیص, درمان, اختلال های همراه و نیمرخ علایم خلقی و پسیکوتیک از پرونده بستری و پرسش نامه مشخصات بیمار که در زمان بستری پر شده بود, گردآوری شد. در بررسی دوباره, ارزیابی تشخیصی به کمک مصاحبه تشخیصی نیمه ساختاریافته اختلالات خلقی و اسکیزوفرنیا برای کودکان, تشخیص فعلی و طول عمر برای افراد زیر 18 سال و مصاحبه نیمه ساختاریافته اختلال های خلقی و اسکیزوفرنیا در افراد بزرگتر از 18 سال انجام شد. شدت علائم در دوره حاد اختلال خلقی با بهره گیری از مقیاس رتبه بندی مانیای یانگ برای مانیا, پرسش نامه افسردگی بک (برای افراد بالای 16 سال) و پرسش نامه افسردگی کودکان (برای افراد زیر 16 سال) سنجیده شد. عملکرد کنونی نیز به کمک پرسش نامه ارزیابی کلی عملکرد (بالای 18 سال) و پرسش نامه ارزیابی کلی عملکرد کودکان (زیر 18 سال) ارزیابی گردید.یافته ها: شایع ترین علامت یعنی تحریک پذیری (98%) در بیشتر موارد با خلق بالا همراه بود. 73.2% بیماران دست کم یک اختلال همراه داشتند و شایع ترین اختلال همبود, کمبود توجه همراه با بیش فعالی (44.2%) بود. ثبات تشخیصی اختلال دوقطبی در دوره های ارزیابی یک, دو, سه, چهار و پنج ساله بالاتر از 80% بود.نتیجه گیری: یافته های این پژوهش از بالابودن ثبات تشخیصی اختلال دوقطبی در کودکان و نوجوانان حمایت می کند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    حبیبی، نسترن، شهریور، زهرا، شریفی، ونداد، محمودی قرایی، جواد، طباطبایی، مریم، و ضرابی، مژگان. (1391). ویژگی های بالینی و ثبات تشخیصی اختلال دو قطبی در کودکان و نوجوانان. مجله روانپزشکی و روانشناسی بالینی ایران (اندیشه و رفتار)، 18(1 (پیاپی 68))، 29-39. SID. https://sid.ir/paper/17201/fa

    Vancouver: کپی

    حبیبی نسترن، شهریور زهرا، شریفی ونداد، محمودی قرایی جواد، طباطبایی مریم، ضرابی مژگان. ویژگی های بالینی و ثبات تشخیصی اختلال دو قطبی در کودکان و نوجوانان. مجله روانپزشکی و روانشناسی بالینی ایران (اندیشه و رفتار)[Internet]. 1391؛18(1 (پیاپی 68)):29-39. Available from: https://sid.ir/paper/17201/fa

    IEEE: کپی

    نسترن حبیبی، زهرا شهریور، ونداد شریفی، جواد محمودی قرایی، مریم طباطبایی، و مژگان ضرابی، “ویژگی های بالینی و ثبات تشخیصی اختلال دو قطبی در کودکان و نوجوانان،” مجله روانپزشکی و روانشناسی بالینی ایران (اندیشه و رفتار)، vol. 18، no. 1 (پیاپی 68)، pp. 29–39، 1391، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/17201/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button