مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,015
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

230
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

2

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

نقش دردسرآفرینی و اسناد شناختی در رابطه با باور به دنیای عادلانه و واکنش پرخاشگرانه دانشجویان دختر: نظریه ایرانی کارکرد دوگانه متضاد

صفحات

 صفحه شروع 61 | صفحه پایان 71

چکیده

 هدف پژوهش حاضر, بررسی نقش دردسرآفرینی و اسناد شناختی در رابطه با باور به دنیای عادلانه و واکنش پرخاشگرانه دانشجویان دختر بود. بدین منظور, از بین دانشجویان دختر روان شناسی دانشگاه آزاد اصفهان, 220 نفر انتخاب شدند و به شیوه تصادفی در سه گروه اسناد شناختی (خصمانه, دوستانه و مبهم) کاربندی شدند و از نظر سناریو برای دستکاری اسناد شناختی باور به دنیای عادلانه, دردسرآفرینی و واکنش پرخاشگرانه مورد آزمون قرار گرفتند. نتایج, نشان داد که دردسرآفرینی و اسناد شناختی, رابطه باور به دنیای عادلانه را با واکنش پرخاشگرانه به موقعیت های سه گانه (خصمانه, دوستانه و مبهم) تعدیل می کند. تحلیل رگرسیون نیز نشان داد که در دردسرآفرینی پایین و موقعیت اسناد خصمانه, رابطه باور به دنیای عادلانه با واکنش پرخاشگرانه منفی ولی در دردسرآفرینی بالا و موقعیت اسناد خصمانه, این رابطه مثبت است.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    گل پرور، محسن، و جوادیان، زهرا. (1390). نقش دردسرآفرینی و اسناد شناختی در رابطه با باور به دنیای عادلانه و واکنش پرخاشگرانه دانشجویان دختر: نظریه ایرانی کارکرد دوگانه متضاد. اندیشه و رفتار در روانشناسی بالینی (اندیشه و رفتار) )، 6(21)، 61-71. SID. https://sid.ir/paper/172048/fa

    Vancouver: کپی

    گل پرور محسن، جوادیان زهرا. نقش دردسرآفرینی و اسناد شناختی در رابطه با باور به دنیای عادلانه و واکنش پرخاشگرانه دانشجویان دختر: نظریه ایرانی کارکرد دوگانه متضاد. اندیشه و رفتار در روانشناسی بالینی (اندیشه و رفتار) )[Internet]. 1390؛6(21):61-71. Available from: https://sid.ir/paper/172048/fa

    IEEE: کپی

    محسن گل پرور، و زهرا جوادیان، “نقش دردسرآفرینی و اسناد شناختی در رابطه با باور به دنیای عادلانه و واکنش پرخاشگرانه دانشجویان دختر: نظریه ایرانی کارکرد دوگانه متضاد،” اندیشه و رفتار در روانشناسی بالینی (اندیشه و رفتار) )، vol. 6، no. 21، pp. 61–71، 1390، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/172048/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button