مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,232
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,108
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

2

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

رابطه شفقت خود، حمایت اجتماعی و امیدواری با تعلل ورزی تحصیلی دانشجویان پرستاری دانشگاه آزاد اسلامی اهواز

صفحات

 صفحه شروع 127 | صفحه پایان 132

چکیده

 مقدمه: تعلل ورزی تحصیلی یکی از مولفه های مهم در افت تحصیلی می باشد که شناسایی عوامل موثر بر آن مهم است. از عوامل موثر می توان به شفقت خود, حمایت اجتماعی و امیدواری اشاره کرد. این پژوهش با هدف بررسی رابطه شفقت خود, حمایت اجتماعی و امیدواری با تعلل ورزی تحصیلی دانشجویان پرستاری انجام شد.روش کار: پژوهش حاضر توصیفی-تحلیلی از نوع همبستگی بود. جامعه پژوهش شامل همه دانشجویان پرستاری دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهواز در سال تحصیلی 95-1394 بودند. از میان آنان 180 نفر با روش نمونه گیری تصادفی ساده انتخاب شدند. همه دانشجویان پرستاری پرسشنامه های شفقت خود, حمایت اجتماعی, امیدواری و تعلل ورزی تحصیلی را تکمیل کردند. داده ها با روش های همبستگی پیرسون و رگرسیون چندگانه با مدل همزمان تحلیل شدند.یافته ها: یافته ها نشان داد شفقت خود (r=-0.319), حمایت اجتماعی (r=-0.468) و امیدواری (r=-0.591) با تعلل ورزی تحصیلی دانشجویان پرستاری رابطه منفی و معنادار داشتند (p<0.01). متغیرهای پیش بین یعنی شفقت خود, حمایت اجتماعی و امیدواری توانستند 61.8 درصد از تغییرات تعلل ورزی تحصیلی دانشجویان پرستاری را پیش بینی کنند (R2=0.574) که در این مدل امیدواری بیشترین نقش را در پیش بینی تعلل ورزی تحصیلی دانشجویان پرستاری داشت (b=0.365).نتیجه گیری: با توجه به یافته ها برنامه ریزان باید به نشانه های متغیرهای مذکور توجه و بر اساس آنها برنامه هایی برای کاهش تعلل ورزی تحصیلی دانشجویان پرستاری طراحی کنند. همچنین درمانگران و روانشناسان بالینی برای کاهش تعلل ورزی تحصیلی به ترتیب امیدواری, حمایت اجتماعی و شفقت خود را در دانشجویان پرستاری افزایش دهند.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

دشت بزرگی، زهرا، و همایی، رضوان. (1397). رابطه شفقت خود, حمایت اجتماعی و امیدواری با تعلل ورزی تحصیلی دانشجویان پرستاری دانشگاه آزاد اسلامی اهواز. راهبردهای آموزش (راهبردهای آموزش در علوم پزشکی)، 11(1 )، 127-132. SID. https://sid.ir/paper/174174/fa

Vancouver: کپی

دشت بزرگی زهرا، همایی رضوان. رابطه شفقت خود, حمایت اجتماعی و امیدواری با تعلل ورزی تحصیلی دانشجویان پرستاری دانشگاه آزاد اسلامی اهواز. راهبردهای آموزش (راهبردهای آموزش در علوم پزشکی)[Internet]. 1397؛11(1 ):127-132. Available from: https://sid.ir/paper/174174/fa

IEEE: کپی

زهرا دشت بزرگی، و رضوان همایی، “رابطه شفقت خود, حمایت اجتماعی و امیدواری با تعلل ورزی تحصیلی دانشجویان پرستاری دانشگاه آزاد اسلامی اهواز،” راهبردهای آموزش (راهبردهای آموزش در علوم پزشکی)، vol. 11، no. 1 ، pp. 127–132، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/174174/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button