مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

825
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

732
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تبیین و اعتبارسنجی مولفه ها و شاخص های بین المللی سازی دانشکده های مجازی

صفحات

 صفحه شروع 526 | صفحه پایان 541

چکیده

 زمینه و هدف: پژوهش حاضر با هدف تبیین و اعتبارسنجی مولفه ها و شاخص های بین المللی سازی دانشکده های مجازی انجام شده است.روش بررسی: این پژوهش از لحاظ هدف, کاربردی و از نظر روش توصیفی- تحلیلی است. در مرحله اول با رویکرد اکتشافی-تطبیقی و مطالعه ادبیات, مراحل فرایند بین المللی سازی آموزش شناسایی و مولفه های تاثیرگذار بر آن احصاء گردیده اند, سپس مولفه ها با آزمون تی مستقل اعتبارسنجی شده اند (100 نفر نمونه), در مرحله بعد با استفاده از روش دلفی شاخص هایی برای این ابعاد معرفی شده (20 نفر نمونه) و در انتها با اجرای مدلهای ساختاری (250 نفر نمونه) به اکتشاف و تایید آنها پرداخته شده است.یافته ها: نتایج حاصل از اعتبارسنجی مولفه ها نشان می دهد با توجه به اینکه پی مقدار سطح کفایت مطلوب در تمامی مولفه ها بیشتر از 0.05 است فرض صفر که کفایت مطلوب شاخصهای بین المللی سازی آموزش است مورد تایید قرار گرفته است, بنابراین 13 مولفه به عنوان ابعاد موثر «بین المللی سازی آموزش» معرفی شده اند. سپس با استفاده از تکنیک دلفی 41 شاخص به عنوان شاخص های موثر, معرفی و با استفاده از معادلات ساختاری مورد تائید قرار گرفته اند.نتیجه گیری: شاخص ها و مولفه های مطلوب بین المللی سازی آموزش مورد بررسی و تحلیل قرار گرفته اند و سعی شده است زمینه ای فراهم شود تا با تدوین این شاخص های غالب, طراحی دانشکده های بین المللی مجازی و اقدامی در جهت تحقق این امر مهم فراهم آید.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    سلاجقه، آزیتا، فرج الهی، مهران، موسی پور، نعمت اله، و سرمدی، محمدرضا. (1396). تبیین و اعتبارسنجی مولفه ها و شاخص های بین المللی سازی دانشکده های مجازی. راهبردهای آموزش (راهبردهای آموزش در علوم پزشکی)، 10(6 )، 526-541. SID. https://sid.ir/paper/174205/fa

    Vancouver: کپی

    سلاجقه آزیتا، فرج الهی مهران، موسی پور نعمت اله، سرمدی محمدرضا. تبیین و اعتبارسنجی مولفه ها و شاخص های بین المللی سازی دانشکده های مجازی. راهبردهای آموزش (راهبردهای آموزش در علوم پزشکی)[Internet]. 1396؛10(6 ):526-541. Available from: https://sid.ir/paper/174205/fa

    IEEE: کپی

    آزیتا سلاجقه، مهران فرج الهی، نعمت اله موسی پور، و محمدرضا سرمدی، “تبیین و اعتبارسنجی مولفه ها و شاخص های بین المللی سازی دانشکده های مجازی،” راهبردهای آموزش (راهبردهای آموزش در علوم پزشکی)، vol. 10، no. 6 ، pp. 526–541، 1396، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/174205/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button