زمینه و هدف: هدف پژوهش حاضر ساخت و رواسازی مقیاس ایرانی سنجش رویکرد یادگیری مادام العمر در دانشجویان علوم پزشکی است.روش بررسی: پژوهش حاضر از لحاظ شیوه جمع آوری داده ها توصیفی (غیرآزمایشی) و ازنظر هدف تحقیق و توسعه است. در تحلیل سوال ها از روش همبستگی پیرسون و تحلیل عاملی تاییدی استفاده شده است. ابزار اولیه بر اساس تحلیل مفهوم و ابزارهای مشابه تهیه شد. جامعه پژوهش شامل دانشجویان دوره کارشناسی دانشکده پیراپزشکی دانشگاه علوم پزشکی ایران و تهران بودند که در سال تحصیلی 96-1395 مشغول به تحصیل بودند که با استفاده از فرمول کوکران 350 نفر از آنان انتخاب شدند.یافته ها: روایی محتوایی این آزمون با نظر متخصصان روانشناسی تربیتی تایید شد. نتایج تحلیل نمودار سنگ ریزه و تحلیل موازی سه عامل به عنوان عامل های زیربنایی کشف کردند. تحلیل عاملی تاییدی هم با مدل سه عاملی برازش خوبی نشان داد. همبستگی منفی و معنی دار (-0.51) نمره این آزمون با انگیزش بیرونی و همبستگی مثبت و معنی دار (0.54) آن با انگیزش درونی یادگیری روایی همگرا را برای آن تایید کرد. اعتبار کل آزمون به روش آلفای کرونباخ 0.73 و ضریب پایایی آن به روش بازآزمایی 0.89 به دست آمد.نتیجه گیری: در نتیجه تحلیل های رواسازی سه عامل زیربنایی (با چهارده سوال) به عنوان عوامل زیربنایی و تشکیل دهنده رویکرد یادگیری مادام العمر تعیین شدند: هدف گذاری (شش سوال)، خود راهبری و خودارزیابی (پنج سوال) و استفاده از آموخته ها (سه سوال). این مقیاس می تواند در پژوهش های مختلف برای تعیین روابط و پیش بینی آن ها استفاده شود.