مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,822
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,008
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ارائه الگوی توسعه حرفه ای مدیران گروه های آموزش بالینی: مورد دانشگاه های علوم پزشکی دولتی شهر تهران

صفحات

 صفحه شروع 202 | صفحه پایان 218

چکیده

 زمینه و اهداف: ارتقاء کمی و کیفی آموزش پزشکی, نیاز به وجود مدیرانی آگاه و برخوردار از مهارت و دانش لازم, جهت مدیریت آموزشی حجم عظیم دانشجویان و اعضای هیات علمی در دانشگاه های علوم پزشکی دارد. با این حال, بسیاری از مدیران آموزشی گروه های بالینی, کار خود را بدون آمادگی برای مواجه شدن با چالش های پیش رو شروع می کنند. این مطالعه با هدف ارائه الگوی توسعه حرفه ای مدیران آموزش پزشکی در این سطح انجام شد.روش ها: این پژوهش مطالعه ای کیفی است که به روش تحلیل محتوا در دانشگاه های علوم پزشکی تهران, ایران, و شهید بهشتی در سال 1395 با انجام مصاحبه نیمه ساختار یافته با 20 نفر از مدیران آموزش پزشکی انجام شد. داده ها از طریق مصاحبه نیمه ساختار یافته و یادداشت های عرصه جمع آوری شد و به روش تحلیل محتوای کیفی قراردادی مورد بررسی قرار گرفت.یافته ها: 499 کد اولیه در 137 کد مفهومی قرار گرفت که در مجموع در 26 زیر مولفه و 6 بعد اصلی تقسیم شد. ابعاد اصلی توسعه هدایت آموزشی (4 زیر مولفه), توسعه هدایت پژوهشی (3 زیر مولفه), توسعه هدایت بالینی (4 زیر مولفه), توسعه مهارت های مدیریتی (4 زیر مولفه), توسعه مهارت های رهبری (6 زیر مولفه) و خود توسعه فردی (5 زیر مولفه) بودند.نتیجه گیری: ابعاد شش گانه توسعه حرفه ای در این پژوهش به عنوان الگویی برای برنامه های توسعه حرفه ای مدیران گروه های بالینی در دانشگاه های علوم پزشکی, می تواند پیامدهای مثبتی در جهت ارتقاء کیفیت آموزش پزشکی داشته باشد. بیشترین کدهای اشاره شده مربوط به توسعه مهارت های رهبری بود, این نشان می دهد که برگزاری دوره های توسعه حرفه ای که بتواند در ارتقاء مهارت های رهبری مدیر گروه موثر باشد, اهمیت بیشتری خواهد داشت.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    جوانک لیاولی، ماندانا، ابیلی، خدایار، پورکریمی، جواد، و سلطانی عربشاهی، سیدکامران. (1396). ارائه الگوی توسعه حرفه ای مدیران گروه های آموزش بالینی: مورد دانشگاه های علوم پزشکی دولتی شهر تهران. راهبردهای آموزش (راهبردهای آموزش در علوم پزشکی)، 10(3)، 202-218. SID. https://sid.ir/paper/174237/fa

    Vancouver: کپی

    جوانک لیاولی ماندانا، ابیلی خدایار، پورکریمی جواد، سلطانی عربشاهی سیدکامران. ارائه الگوی توسعه حرفه ای مدیران گروه های آموزش بالینی: مورد دانشگاه های علوم پزشکی دولتی شهر تهران. راهبردهای آموزش (راهبردهای آموزش در علوم پزشکی)[Internet]. 1396؛10(3):202-218. Available from: https://sid.ir/paper/174237/fa

    IEEE: کپی

    ماندانا جوانک لیاولی، خدایار ابیلی، جواد پورکریمی، و سیدکامران سلطانی عربشاهی، “ارائه الگوی توسعه حرفه ای مدیران گروه های آموزش بالینی: مورد دانشگاه های علوم پزشکی دولتی شهر تهران،” راهبردهای آموزش (راهبردهای آموزش در علوم پزشکی)، vol. 10، no. 3، pp. 202–218، 1396، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/174237/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button