مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,022
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,404
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

نقش و کارکرد ارزشیابی در مراحل تدوین برنامه درسی

صفحات

 صفحه شروع 67 | صفحه پایان 72

چکیده

 مقدمه: ارزشیابی برنامه درسی دارای قدمتی به اندازه فرآیند تعلیم و تربیت است. مفهوم ارزشیابی آنقدر گسترده است که انواع مختلفی از فعالیت های ارزشیابی را که هدف مشترک همه آنها بررسی وضعیت برنامه درسی در موقعیت اجرایی خاص است, در بر می گیرد؛ بنابراین, روش ها و راهبردهای ارزشیابی نیز متفاوت خواهند بود. هدف از این مقاله بررسی تفاوت روندهای ارزشیابی بر اساس شش مقوله مرحله تدوین برنامه, موضوع مورد ارشیابی, معیار, نوع داده ها, روش خلاصه کردن داده ها و نقش بود. در مورد هر مقوله, گروه تدوین بر وظیفه خاصی تمرکز دارد. از این رو در هر مرحله, انواع خاصی از ارزشیابی مورد نیاز است تا اجرای موفقیت آمیز و استفاده از برنامه جدید را حمایت کند.نتیجه گیری: هیچ مبنای نظری پذیرفته شده ای برای میزان مورد نیاز تجربیات اندوخته شده به منظور تعیین حداقل الزامات ارزشیابی که بایستی در تشخیص کارآیی کاربرد وسیع برنامه جدید در نظام آموزشی به کار رود, وجود ندارد و هر نظامی می بایست استانداردهای ارزشیابی را بر اساس شرایط خود تعیین کند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    مومنی مهمویی، حسین، و زارعیان، غلامرضا. (1389). نقش و کارکرد ارزشیابی در مراحل تدوین برنامه درسی. راهبردهای آموزش (راهبردهای آموزش در علوم پزشکی)، 3(2)، 67-72. SID. https://sid.ir/paper/174346/fa

    Vancouver: کپی

    مومنی مهمویی حسین، زارعیان غلامرضا. نقش و کارکرد ارزشیابی در مراحل تدوین برنامه درسی. راهبردهای آموزش (راهبردهای آموزش در علوم پزشکی)[Internet]. 1389؛3(2):67-72. Available from: https://sid.ir/paper/174346/fa

    IEEE: کپی

    حسین مومنی مهمویی، و غلامرضا زارعیان، “نقش و کارکرد ارزشیابی در مراحل تدوین برنامه درسی،” راهبردهای آموزش (راهبردهای آموزش در علوم پزشکی)، vol. 3، no. 2، pp. 67–72، 1389، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/174346/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button