مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,552
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,080
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاثیر آموزش مسوولیت پذیری به شیوه واقعیت درمانی بر کاهش بحران هویت دانش آموزان دختر

صفحات

 صفحه شروع 73 | صفحه پایان 89

چکیده

 هدف تحقیق حاضر بررسی اثربخشی آموزش مسوولیت پذیری با استفاده از رویکرد واقعیت درمانی بر کاهش بحران هویت در بین دانش آموزان دختر دوره متوسطه شهرستان شوش بود. نمونه تحقیق شامل 50 دانش آموز بود که به صورت تصادفی چند مرحله ای که بالاترین نمره را در آزمون هویت شخصی اریکسون کسب کرده بودند انتخاب گردید. طرح پژوهش تجربی از نوع پیش آزمون - پس آزمون با گروه گواه بود. نمونه, به دو گروه آزمایشی و گروه گواه (هر گروه 25 نفر) تقسیم گردیدند. سپس برروی هر دو گروه پیش آزمون انجام گردید. پس از آن مداخله آزمایشی طی 10 جلسه (هر جلسه 90 دقیقه) برروی گروه آزمایش اجرا گردید و پس از اتمام برنامه آموزشی مجددا از هر دو گروه آزمون سنجش هویت گرفته شد. جهت تحلیل داده ها از تحلیل کوواریانس استفاده گردید. نتایج تحقیق نشان داد که بحران هویت در گروه آزمایشی به طور معناداری از گروه گواه ( (p<0.01کمتر بود.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

رشنو، مهناز، و نیسی، عبدالکاظم. (1389). تاثیر آموزش مسوولیت پذیری به شیوه واقعیت درمانی بر کاهش بحران هویت دانش آموزان دختر. یافته های نو در روان شناسی (روان شناسی اجتماعی)، 5(15)، 73-89. SID. https://sid.ir/paper/175119/fa

Vancouver: کپی

رشنو مهناز، نیسی عبدالکاظم. تاثیر آموزش مسوولیت پذیری به شیوه واقعیت درمانی بر کاهش بحران هویت دانش آموزان دختر. یافته های نو در روان شناسی (روان شناسی اجتماعی)[Internet]. 1389؛5(15):73-89. Available from: https://sid.ir/paper/175119/fa

IEEE: کپی

مهناز رشنو، و عبدالکاظم نیسی، “تاثیر آموزش مسوولیت پذیری به شیوه واقعیت درمانی بر کاهش بحران هویت دانش آموزان دختر،” یافته های نو در روان شناسی (روان شناسی اجتماعی)، vol. 5، no. 15، pp. 73–89، 1389، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/175119/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button