مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,486
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,206
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

اثربخشی آموزش «تفکیک خویشتن» بر مبنای نظریه بوون بر کاهش میزان اضطراب و افزایش اعتماد به نفس دانش آموزان دبیرستانی خانواده های طلاق

صفحات

 صفحه شروع 63 | صفحه پایان 72

چکیده

 هدف پژوهش حاضر, بررسی اثربخشی آموزش تفکیک خویشتن یا خودمتمایزسازی بر کاهش میزان اضطراب و افزایش اعتماد به نفس دانش آموزان پسر خانواده های طلاق بود. جامعه آماری این پژوهش را دانش آموزان پسر خانواده های طلاق در مقطع دبیرستان و در منطقه 2 آموزش و پرورش شهر تهران تشکیل می دادند. به این ترتیب که از بین دبیرستان های منطقه 2 استان تهران, یک مدرسه به تصادف انتخاب شد و سپس فهرستی از اسامی دانش آموزان پسر خانواده های طلاق را لیست گردید. و 20 دانش آموز به صورت تصادفی ساده انتخاب شده و به طور تصادفی در دو گروه (10 نفره) آزمایشی و گواه جایگزین شدند و به پرسشنامه اضطراب زانک و پرسشنامه اعتماد به نفس کوپراسمیت پاسخ دادند. 10 جلسه آموزشی در گروه آزمایشی اجرا شد. در این تحقیق از طرح پیش آزمون - پس آزمون با گروه کنترل استفاده شده و تجزیه و تحلیل داده ها با آزمون کوواریانس صورت گرفت. نتیجه پژوهش نشان داد که آموزش خودمتمایزسازی بر کاهش میزان اضطراب و افزایش اعتماد به نفس فرزندان خانواده های طلاق در سطح p<0.05 موثر بوده است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    کاظمیان، سمیه، و کلانترهرمزی، آتوسا. (1391). اثربخشی آموزش «تفکیک خویشتن» بر مبنای نظریه بوون بر کاهش میزان اضطراب و افزایش اعتماد به نفس دانش آموزان دبیرستانی خانواده های طلاق. یافته های نو در روان شناسی (روان شناسی اجتماعی)، 7(22)، 63-72. SID. https://sid.ir/paper/175135/fa

    Vancouver: کپی

    کاظمیان سمیه، کلانترهرمزی آتوسا. اثربخشی آموزش «تفکیک خویشتن» بر مبنای نظریه بوون بر کاهش میزان اضطراب و افزایش اعتماد به نفس دانش آموزان دبیرستانی خانواده های طلاق. یافته های نو در روان شناسی (روان شناسی اجتماعی)[Internet]. 1391؛7(22):63-72. Available from: https://sid.ir/paper/175135/fa

    IEEE: کپی

    سمیه کاظمیان، و آتوسا کلانترهرمزی، “اثربخشی آموزش «تفکیک خویشتن» بر مبنای نظریه بوون بر کاهش میزان اضطراب و افزایش اعتماد به نفس دانش آموزان دبیرستانی خانواده های طلاق،” یافته های نو در روان شناسی (روان شناسی اجتماعی)، vol. 7، no. 22، pp. 63–72، 1391، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/175135/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button