مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,608
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,153
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاثیر آموزش برنامه ریزی عصبی- کلامی بر افسردگی دانشجویان

صفحات

 صفحه شروع 59 | صفحه پایان 74

چکیده

 هدف اصلی این پژوهش بررسی تاثیر آموزش برنامه ریزی عصبی- کلامیبر افسردگی دانشجویان رشته حسابداری دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد بود. به این منظور از بین 1400 نفر دانشجوی رشته حسابداری 400 نفر بصورت خوشه ای تصادفی پرسشنامه افسردگی بک را پر کردند. سپس به طور تصادفی 62 نفر دانشجوی افسرده بالای نمره 20 انتخاب و در چهار گروه آزمایش و گواه جایگزین شد. طرح تحقیق پیش آزمون- پس آزمون با گروه کنترل بود وگروههای آزمایش در این طرح تحت آموزش 8 جلسه ای برنامه ریزی عصبی-کلامی قرار گرفته وگروه کنترل هیچ مداخله آزمایشی دریافت نکرد. نتایج نشان داد آموزش برنامه ریزی عصبی- کلامیروی دانشجویان تاثیر معنا داری داشته است. آموزش برنامه ریزی عصبی- کلامیروی دانشجویان پسر نیز تاثیر معنادار نشان داد. آموزش برنامه ریزی عصبی- کلامی روی دانشجویان دختر تاثیر معنادار دارد. به این لحاظ بدلیل ارتباط آموزه های این برنامه با زندگی روزمره می تواند با ایجاد تغیر رویه های زیستن در نوع نگاه به زندگی و شناخت افراد تحولاتی ایجاد کند. برنامه ریزی عصبی- کلامی بدلیل اصول عملی, کاربردی و ساده و قابل فهم برای همگان توانسته است در کاهش افسردگی دانشجویان موثر واقع شود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    احمدی، رضا، احدی، حسن، مظاهری، محمدمهدی، دلاور، علی، و نجاریان، بهمن. (1390). تاثیر آموزش برنامه ریزی عصبی- کلامی بر افسردگی دانشجویان. یافته های نو در روان شناسی (روان شناسی اجتماعی)، 6(18)، 59-74. SID. https://sid.ir/paper/175161/fa

    Vancouver: کپی

    احمدی رضا، احدی حسن، مظاهری محمدمهدی، دلاور علی، نجاریان بهمن. تاثیر آموزش برنامه ریزی عصبی- کلامی بر افسردگی دانشجویان. یافته های نو در روان شناسی (روان شناسی اجتماعی)[Internet]. 1390؛6(18):59-74. Available from: https://sid.ir/paper/175161/fa

    IEEE: کپی

    رضا احمدی، حسن احدی، محمدمهدی مظاهری، علی دلاور، و بهمن نجاریان، “تاثیر آموزش برنامه ریزی عصبی- کلامی بر افسردگی دانشجویان،” یافته های نو در روان شناسی (روان شناسی اجتماعی)، vol. 6، no. 18، pp. 59–74، 1390، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/175161/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا