مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,371
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,483
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

5

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

اثربخشی آموزش راهبردی برنامه ریزی عصبی- کلامی بر سلامت عمومی و انگیزش تحصیلی

صفحات

 صفحه شروع 52 | صفحه پایان 65

چکیده

 هدف این پژوهش بررسی تاثیر آموزش راهبردی برنامه ریزی عصبی- کلامی بر بهبود شاخص های سلامت عمومی و انگیزش تحصیلی دانش آموزان دختر دبیرستانی است. به همین جهت تعداد 32 دانش آموز دختر پایه سوم دبیرستان رشته علوم انسانی به طور تصادفی انتخاب و در دو گروه 16 نفره (آزمایش و گواه) جایگزین شدند. پرسشنامه سلامت عمومی (GHQ) )گلدبرگ, 1972) و مقیاس انگیزش تحصیلی (AMS) ولرند و همکاران, در مرحله پیش آزمون و پس آزمون اول و دوم اجرا و متغیرهای وابسته (سلامت عمومی و انگیزش تحصیلی) مورد اندازه گیری قرار گرفت. گروه آزمایش طی 18 جلسه 90 دقیقه ای, مداخلات مبتنی بر برنامه ریزی عصبی- کلامی را به صورت گروهی دریافت نمود. مقایسه نتایج آزمون ها در مراحل پیش آزمون و پس آزمون ها نشانگر تاثیر مداخلات در بهبود شاخص های سلامت عمومی و انگیزش تحصیلی گروه آموزش در مقایسه با گروه کنترل بود.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    احتشامی تبار، اکرم، مرادی، علیرضا، و شهرآرای، مهرناز. (1385). اثربخشی آموزش راهبردی برنامه ریزی عصبی- کلامی بر سلامت عمومی و انگیزش تحصیلی. مجله روانشناسی، 10(1 (پیاپی 37) ویژه نامه انگیزش و هیجان)، 52-65. SID. https://sid.ir/paper/54583/fa

    Vancouver: کپی

    احتشامی تبار اکرم، مرادی علیرضا، شهرآرای مهرناز. اثربخشی آموزش راهبردی برنامه ریزی عصبی- کلامی بر سلامت عمومی و انگیزش تحصیلی. مجله روانشناسی[Internet]. 1385؛10(1 (پیاپی 37) ویژه نامه انگیزش و هیجان):52-65. Available from: https://sid.ir/paper/54583/fa

    IEEE: کپی

    اکرم احتشامی تبار، علیرضا مرادی، و مهرناز شهرآرای، “اثربخشی آموزش راهبردی برنامه ریزی عصبی- کلامی بر سلامت عمومی و انگیزش تحصیلی،” مجله روانشناسی، vol. 10، no. 1 (پیاپی 37) ویژه نامه انگیزش و هیجان، pp. 52–65، 1385، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/54583/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button