پژوهش حاضر به منظور بررسی تاثیر بازی درمانی با رویکرد شناختی- رفتاری مایکنبام در کاهش کمرویی و گوشه گیری اجتماعی کودکان دبستانی انجام گردید. به همین منظور تعداد 50 نفر دانش آموز دختر و پسر در محدوده جغرافیایی شهرستان ابهر که در سال تحصیلی 90- 89 مشغول به تحصیل بودند با استفاده از روش نمونه گیری تصادفی چندمرحله ای و از طریق اجرای چک لیست رفتاری کمرویی به عنوان دانش آموزان کمرو شناسایی و انتخاب شدند و در دو گروه آزمایش و کنترل (هرگروه شامل 25 نفر) قرار گرفتند. روش پژوهش از نوع آزمایشی پیش آزمون پس آزمون با گروه کنترل بود. چک لیست رفتاری کمرویی به عنوان ابزار پژوهش قبل و بعد از اجرای متغیر مستقل (بازی درمانی شناختی - رفتاری) اجرا گردید و سپس داده های بدست آمده با استفاده از نرم افزار SPSS و با روش آمار توصیفی و آزمون t استفاده گردید. نتایج به دست آمده نشان داد که نمره کمرویی آزمودنی های گروه آزمایش بطور معناداری کمتر از آزمودنی های گروه کنترل است. همچنین نمره کمرویی آنها نسبت به نمره پیش آزمون، تغییر و تفاوت معناداری نشان داد. در نتیجه بازی درمانی شناختی رفتاری مایکنبام بر کاهش کمرویی کودکان دبستانی موثر بوده است.