مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,582
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

784
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاثیر آموزش مبتنی بر مبانی فن آوری های نوین آموزشی بر مهارت های زندگی دانشجویان دانشگاه های استان مازندران

صفحات

 صفحه شروع 145 | صفحه پایان 162

چکیده

 هدف از پژوهش حاضر, بررسی تاثیر آموزش مبتنی بر مبانی فن آوری های نوین آموزشی بر مهارت های زندگی دانشجویان دانشگاه های استان مازندران بود. این پژوهش از نظر هدف, کاربردی و از نظر روش, نیمه تجربی از نوع پیش آزمون و پس آزمون با گروه کنترل است. جامعه آماری آن شامل کلیه دانشجویان دانشگاه های استان مازندران در سال تحصیلی 92-1391 به تعداد 312586 نفر است. از بین آنها با استفاده از روش نمونه گیری تصادفی خوشه ای, سه واحد دانشگاهی انتخاب و با روش تصادفی طبقه ای با رعایت نسبت ها, تعداد 50 نفر به عنوان نمونه آماری انتخاب شده و در دو گروه آزمایش و کنترل قرار گرفتند. ابزار گردآوری اطلاعات پرسش نامه محقق ساخته ای است که دارای 45 سوال و چهار بعد مهارتی (تصمیم گیری, حل مساله, تفکر انتقادی و تفکر خلاق) می باشد. روایی صوری و محتوایی آن به تایید متخصصان امر رسیده و پایایی آن با استفاده از آزمون ضریب آلفای کرونباخ, 0.86 محاسبه شده است. برای تجزیه و تحلیل داده ها از آزمون های تحلیل کواریانس و تی گروه های مستقل استفاده شده است. نتایج نشان داد که؛ آموزش مبتنی بر مبانی فن آوری های نوین آموزشی (آموزش مبتنی بر وب, رایانه و یادگیری سیار) بر مهارت های زندگی (تصمیم گیری, حل مساله, تفکر انتقادی و تفکر خلاق) دانشجویان تاثیر معناداری دارد. هم چنین, تاثیر آموزش مبتنی بر مبانی فن آوری های نوین آموزشی بر مهارت های زندگی دانشجویان براساس جنسیت, متفاوت نیست.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    امان زاده بنه، آمنه، و نعمان اف، منصور. (1393). تاثیر آموزش مبتنی بر مبانی فن آوری های نوین آموزشی بر مهارت های زندگی دانشجویان دانشگاه های استان مازندران. فن آوری اطلاعات و ارتباطات در علوم تربیتی، 4(3 (پیاپی 15))، 145-162. SID. https://sid.ir/paper/175256/fa

    Vancouver: کپی

    امان زاده بنه آمنه، نعمان اف منصور. تاثیر آموزش مبتنی بر مبانی فن آوری های نوین آموزشی بر مهارت های زندگی دانشجویان دانشگاه های استان مازندران. فن آوری اطلاعات و ارتباطات در علوم تربیتی[Internet]. 1393؛4(3 (پیاپی 15)):145-162. Available from: https://sid.ir/paper/175256/fa

    IEEE: کپی

    آمنه امان زاده بنه، و منصور نعمان اف، “تاثیر آموزش مبتنی بر مبانی فن آوری های نوین آموزشی بر مهارت های زندگی دانشجویان دانشگاه های استان مازندران،” فن آوری اطلاعات و ارتباطات در علوم تربیتی، vol. 4، no. 3 (پیاپی 15)، pp. 145–162، 1393، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/175256/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button