مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,657
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

761
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

2

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاثیر آموزش های شهروندی بر افزایش آگاهی شهروندی کودکان هشت ساله شهر اصفهان (با تاکید بر نرم افزارهای چند رسانه ای)

صفحات

 صفحه شروع 129 | صفحه پایان 150

چکیده

 پژوهش حاضر, با هدف سنجش تاثیر آموزش های شهروندی بر افزایش آگاهی شهروندی کودکان هشت ساله شهر اصفهان (با تاکید بر نرم افزارهای چند رسانه ای) به روش شبه تجربی در قالب طرح دو گروهی (آزمایش و کنترل) با پیش آزمون و پس آزمون انجام پذیرفته است. جامعه آماری تحقیق را کلیه دانش آموزان پایه دوم دبستان های شهر اصفهان به تعداد 26572 نفر, تشکیل می دهد. که از این تعداد با استفاده از روش نمونه گیری تصادفی خوشه ای, ابتدا دو مدرسه دخترانه و پسرانه انتخاب شد. سپس از بین کلاس های دوم موجود در هر مدرسه دو کلاس در قالب یک گروه آزمایش و یک گروه گواه (جمعا 78 نفر) انتخاب شدند. پس از اجرای پیش آزمون, دو گروه آزمایش (دختر و پسر) به مدت 5 هفته تحت آموزش با استفاده از مولتی مدیای آموزش فرهنگ شهروندی قرار گرفتند, سپس از هر دو گروه کنترل و آزمایش پس آزمون به عمل آمد. ابزارگردآوری اطلاعات, آزمون محقق ساخته ترکیبی در 5 حیطه هویت ملی, آموزه های دینی و مذهبی, آشنایی با قانون و مقررات, رفتار و روابط اجتماعی و حفظ محیط زیست بوده است که روایی آن تایید شد و پایایی آن با استفاده از روش دو نیمه سازی, معادل 0.85 بر آورد گردید. یافته های پژوهش نشان داد, بین نمرات پیش آزمون و پس آزمون شرکت کنندگان در کلیه ابعاد, آموزش تفاوت وجود دارد. هم چنین, نتایج حاکی از آن بود که تاثیر آموزش های شهروندی مبتنی بر نرم افزار چند رسانه ای برگروه پسران بیشتر از دختران بوده است, این آموزش ها بیشترین تاثیر را در بعد حفظ محیط زیست وکم ترین تاثیر را در بعد آموزه های دینی و مذهبی داشته است.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    شاه طالبی، بدری، و قپانچی، اکرم. (1392). تاثیر آموزش های شهروندی بر افزایش آگاهی شهروندی کودکان هشت ساله شهر اصفهان (با تاکید بر نرم افزارهای چند رسانه ای). فن آوری اطلاعات و ارتباطات در علوم تربیتی، 3(3 (پیاپی 11))، 129-150. SID. https://sid.ir/paper/175282/fa

    Vancouver: کپی

    شاه طالبی بدری، قپانچی اکرم. تاثیر آموزش های شهروندی بر افزایش آگاهی شهروندی کودکان هشت ساله شهر اصفهان (با تاکید بر نرم افزارهای چند رسانه ای). فن آوری اطلاعات و ارتباطات در علوم تربیتی[Internet]. 1392؛3(3 (پیاپی 11)):129-150. Available from: https://sid.ir/paper/175282/fa

    IEEE: کپی

    بدری شاه طالبی، و اکرم قپانچی، “تاثیر آموزش های شهروندی بر افزایش آگاهی شهروندی کودکان هشت ساله شهر اصفهان (با تاکید بر نرم افزارهای چند رسانه ای)،” فن آوری اطلاعات و ارتباطات در علوم تربیتی، vol. 3، no. 3 (پیاپی 11)، pp. 129–150، 1392، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/175282/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا