مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,930
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

845
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی موانع بهره گیری از فن آوری اطلاعات و ارتباطات در فرآیند تدریس و یادگیری از دیدگاه دبیران ناحیه دو استان قم

صفحات

 صفحه شروع 57 | صفحه پایان 70

چکیده

 هدف از انجام پژوهش حاضر, بررسی دیدگاه دبیران در مورد موانع بهره گیری از فن آوری اطلاعات و ارتباطات در فرآیند تدریس و یادگیری بوده است. این تحقیق, از نظر هدف, کاربردی و روش انجام آن توصیفی- پیمایشی می باشد. جامعه آماری مورد مطالعه در این تحقیق, کلیه معلمان مقطع متوسطه ناحیه دو استان قم, در سال تحصیلی 92 -1391 به تعداد 660 نفر می باشد. از میان آنها با روش نمونه گیری تصادفی ساده و با استفاده از فرمول کوکران, تعداد 240 نفر به عنوان نمونه انتخاب شدند. ابزار گردآوری داده ها, پرسش نامه محقق ساخته, شامل 42 سوال می باشد. به منظور تعیین روایی از نظرات استادان و کارشناسان آموزش و پرورش استفاده گردید. میزان پایایی پرسش نامه از طریق آلفای کرونباخ و با استفاده از نرم افزار SPSS معادل 0.86 حاصل گردید. جهت تجزیه و تحلیل سوالات پژوهش و شناسایی موانع از روش تحلیل عاملی اکتشافی استفاده شده است. یافته های تحقیق نشان داد که موانع بهره گیری از فن آوری اطلاعات و ارتباطات در فرآیند تدریس و یادگیری شامل شش عامل, ضعف زیرساخت فیزیکی, ضعف زیرساخت مدیریتی, ضعف خدمات پشتیبانی معلمان, عدم آمادگی شناختی معلمان, عدم تربیت معلمان برای تدریس در الگوی نوین تدریس, و عدم برنامه ریزی درسی فن آورانه و آمادگی فرهنگی معلمان می باشند.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    فرج الهی، مهران، معینی کیا، مهدی، و عباسی، رضا. (1392). بررسی موانع بهره گیری از فن آوری اطلاعات و ارتباطات در فرآیند تدریس و یادگیری از دیدگاه دبیران ناحیه دو استان قم. فن آوری اطلاعات و ارتباطات در علوم تربیتی، 3(3 (پیاپی 11))، 57-70. SID. https://sid.ir/paper/175286/fa

    Vancouver: کپی

    فرج الهی مهران، معینی کیا مهدی، عباسی رضا. بررسی موانع بهره گیری از فن آوری اطلاعات و ارتباطات در فرآیند تدریس و یادگیری از دیدگاه دبیران ناحیه دو استان قم. فن آوری اطلاعات و ارتباطات در علوم تربیتی[Internet]. 1392؛3(3 (پیاپی 11)):57-70. Available from: https://sid.ir/paper/175286/fa

    IEEE: کپی

    مهران فرج الهی، مهدی معینی کیا، و رضا عباسی، “بررسی موانع بهره گیری از فن آوری اطلاعات و ارتباطات در فرآیند تدریس و یادگیری از دیدگاه دبیران ناحیه دو استان قم،” فن آوری اطلاعات و ارتباطات در علوم تربیتی، vol. 3، no. 3 (پیاپی 11)، pp. 57–70، 1392، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/175286/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button