مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

676
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

547
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

امکان سنجی استفاده از ایمیل در ارزش یابی تکوینی دانشجویان

صفحات

 صفحه شروع 101 | صفحه پایان 116

چکیده

 پژوهش حاضر, با هدف بررسی امکان سنجی استفاده از ایمیل در ارزش یابی تکوینی دانشجویان غرب استان مازندران انجام شده است. این پژوهش از نظر هدف کاربردی و از نظر روش, توصیفی از نوع پیمایشی می باشد. جامعه آماری تحقیق را استادان دانشگاه های غرب استان مازندران به تعداد 196 نفر تشکیل داده است. حجم نمونه بر اساس جدول مورگان 162 نفر بوده است. نمونه گیری به روش تصادفی طبقه ای انجام شده است. ابزار گرد آوری اطلاعات, پرسش نامه محقق ساخته با 27 سوال در مقیاس لیکرت بوده است. آلفای کرونباخ آن 0.778 محاسبه شده است. روش آماری تجزیه و تحلیل داده های مورد استفاده در این پژوهش در دو سطح توصیفی و استنباطی و با استفاده از نرم افزار SPSS صورت گرفته است, در سطح استنباطی از آزمون t تک نمونه ای استفاده شده است. نتایج حاصل از آزمون نشان داده است که استادان غرب استان مازندران با ایمیل در حد مطلوب آشنا هستند. از دیدگاه آنان استفاده از ایمیل برای ارزش یابی تکوینی اثربخش می باشد و استفاده از آن امکان پذیر بوده و نیاز به هر یک از ملزومات (پهنای باند, اینترنت پرسرعت, صداقت, بستر فرهنگی, تغییر نگرش دانشجویان, تغییر نگرش استادان) استفاده از ایمیل در ارزش یابی تکوینی در حد زیاد قرار دارد. موانع استفاده از ایمیل در ارزش یابی تکوینی (وقت گیر بودن, امکان تقلب, ایجاد زحمت برای استادان, جدی بودن موانع, فقدان سواد اطلاعاتی, فقدان استاندارد و موانع اداری) در حد زیاد موثر می باشد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    خزایی، کامیان، و کاکوان، فاطمه. (1392). امکان سنجی استفاده از ایمیل در ارزش یابی تکوینی دانشجویان. فن آوری اطلاعات و ارتباطات در علوم تربیتی، 3(4 (پیاپی 12))، 101-116. SID. https://sid.ir/paper/175294/fa

    Vancouver: کپی

    خزایی کامیان، کاکوان فاطمه. امکان سنجی استفاده از ایمیل در ارزش یابی تکوینی دانشجویان. فن آوری اطلاعات و ارتباطات در علوم تربیتی[Internet]. 1392؛3(4 (پیاپی 12)):101-116. Available from: https://sid.ir/paper/175294/fa

    IEEE: کپی

    کامیان خزایی، و فاطمه کاکوان، “امکان سنجی استفاده از ایمیل در ارزش یابی تکوینی دانشجویان،” فن آوری اطلاعات و ارتباطات در علوم تربیتی، vol. 3، no. 4 (پیاپی 12)، pp. 101–116، 1392، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/175294/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا