مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,644
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

0
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی اثر ارزشیابی تکوینی بر پیشرفت دانشجویان

صفحات

 صفحه شروع 1 | صفحه پایان 10

کلیدواژه

ثبت نشده است

چکیده

 استادان همیشه درگیر اثرات ارزشیابی تکوینی بر یادگیری هستند. بسیاری بر این عقیده اند که ارزشیابی تکوینی پیشرفت بیشتری به دانشجو می دهد و بر نگرش مثبت به یادگیری تأکید می کند. این پژوهش به بررسی این فرضیه می پردازد که استفاده از ارزشیابی تکوینی فراگیری را بهبود می بخشد. صد و دوازده نفر از دانشجویان تربیت دبیر دانشگاه شهید چمران که در درس آزمون و ارزشیابی حضور داشتند در این پژوهش شرکت کردند. این دانشجویان به طور تصادفی به دو گروه تقسیم شدند و در پیش آزمون شرکت نمودند. در ابتدای دوره هیچ تفاوت معناداری در زمینه اطلاعات، مهارت ها و درک بین آنها وجود نداشت (P<0.05). به گروه آزمایشی پنج ارزشیابی تکوینی و یک ارزشیابی نهایی و به گروه دیگر فقط ارزشیابی نهایی داده شد. روش آموزش برای هر دو گروه یکسان بود و تنها گروه آزمایشی، ارزشیابی تکوینی دریافت نکرد. نتایج نشان داد که تفاوت معناداری در پس آزمون دو گروه وجود دارد. این نتایج نشان می دهد که استادان باید توجه بیشتری به مزایای ارزشیابی تکوینی در پیشرفت دانشجویان نشان دهند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    سپاسی، حسین. (1382). بررسی اثر ارزشیابی تکوینی بر پیشرفت دانشجویان. علوم اجتماعی و انسانی دانشگاه شیراز، 20(1 (پیاپی 39))، 1-10. SID. https://sid.ir/paper/396074/fa

    Vancouver: کپی

    سپاسی حسین. بررسی اثر ارزشیابی تکوینی بر پیشرفت دانشجویان. علوم اجتماعی و انسانی دانشگاه شیراز[Internet]. 1382؛20(1 (پیاپی 39)):1-10. Available from: https://sid.ir/paper/396074/fa

    IEEE: کپی

    حسین سپاسی، “بررسی اثر ارزشیابی تکوینی بر پیشرفت دانشجویان،” علوم اجتماعی و انسانی دانشگاه شیراز، vol. 20، no. 1 (پیاپی 39)، pp. 1–10، 1382، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/396074/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button