مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

386
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

513
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

طراحی، توسعه و اعتباریابی الگوی محیط یادگیری مبتنی بر سنجش تکوینی الکترونیکی بلادرنگ

صفحات

 صفحه شروع 145 | صفحه پایان 151

چکیده

 اهداف: این مطالعه با هدف طراحی, توسعه و بررسی اعتبار محتوایی الگوی محیط یادگیری مبتنی بر سنجش تکوینی الکترونیکی بلادرنگ در آموزش پزشکی انجام پذیرفت. روش بررسی: در پژوهش حاضر طرح تحقیق آمیخته مورد استفاده قرار گرفت. ابتدا تحلیل محتوای کیفی با طرح استقرایی انجام و بر اساس نتایج حاصل, الگوی اولیه ترسیم گردید. در بخش کمی اعتبار محتوایی الگو از نظر متخصصان به روش پیمایشی پرسشنامه ای بررسی شد. جهت انتخاب هدفمند منابع در رابطه با شناسایی عناصر الگوی محیط یادگیری مبتنی بر سنجش تکوینی الکترونیکی بلادرنگ, اسناد معتبر علمی نمایه شده و مرتبط در پایگاه های اطلاعاتی مانند Scopus, ProQuest, Eric, Web of Science, Wiley Online Library, PubMed و Science Direct در بازه زمانی سال های 2000 تا 2018 میلادی با استفاده از پروتکل PRISMA بررسی و 67 سند انتخاب گردید. برای اعتباریابی الگوی پیشنهادی تعداد 37 نفر از متخصصان حوزه های تکنولوژی آموزشی, سنجش و اندازه گیری, آموزش پزشکی و انفورماتیک پزشکی به روش هدفمند به عنوان نمونه انتخاب شدند. یافته ها: طبق تحلیل محتوای انجام شده 8 طبقه شامل پیامد یادگیری, فرآیندها/فعالیت های یادگیری/راهبردها, درگیری تحصیلی, تعامل, انگیزش, سنجش و ارزیابی پیشرفت یادگیرنده, بازخورد فوری و مداخلات و پشتیبانی به دست آمد که منجر به طراحی الگوی مورد نظر گردید. یافته ها در بخش کمی نیز حاکی از آن بود که الگوی ارائه شده از اعتبار و اثربخشی لازم در حوزه آموزش بهره مند می باشد. نتیجه گیری: محیط یادگیری مبتنی بر سنجش تکوینی الکترونیکی بلادرنگ از اعتبار و اثربخشی لازم جهت استفاده در آموزش پزشکی برخوردار است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    مستور، هانیه، نیلی احمدآبادی، محمدرضا، اسلامی حسن آبادی، سعید، زارعی، اسماعیل، و دلاور، علی. (1397). طراحی, توسعه و اعتباریابی الگوی محیط یادگیری مبتنی بر سنجش تکوینی الکترونیکی بلادرنگ. راهبردهای آموزش (راهبردهای آموزش در علوم پزشکی)، 11(4 )، 145-151. SID. https://sid.ir/paper/408521/fa

    Vancouver: کپی

    مستور هانیه، نیلی احمدآبادی محمدرضا، اسلامی حسن آبادی سعید، زارعی اسماعیل، دلاور علی. طراحی, توسعه و اعتباریابی الگوی محیط یادگیری مبتنی بر سنجش تکوینی الکترونیکی بلادرنگ. راهبردهای آموزش (راهبردهای آموزش در علوم پزشکی)[Internet]. 1397؛11(4 ):145-151. Available from: https://sid.ir/paper/408521/fa

    IEEE: کپی

    هانیه مستور، محمدرضا نیلی احمدآبادی، سعید اسلامی حسن آبادی، اسماعیل زارعی، و علی دلاور، “طراحی, توسعه و اعتباریابی الگوی محیط یادگیری مبتنی بر سنجش تکوینی الکترونیکی بلادرنگ،” راهبردهای آموزش (راهبردهای آموزش در علوم پزشکی)، vol. 11، no. 4 ، pp. 145–151، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/408521/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا