مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,808
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

863
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

پیش بینی روابط بین سبک های یادگیری، سبک های شناختی و پیشرفت تحصیلی در مدارس الکترونیکی

صفحات

 صفحه شروع 143 | صفحه پایان 155

چکیده

 هدف پژوهش حاضر, پیش بینی روابط بین سبک های یادگیری, سبک های شناختی و پیشرفت تحصیلی در مدارس الکترونیکی می باشد. روش پژوهش, توصیفی از نوع همبستگی است. در پژوهش حاضر, 150 دانش آموز پسر سال اول دبیرستان مشغول به تحصیل در مدارس الکترونیکی شهر تهران در سال 1392, از طریق نمونه گیری تصادفی خوشه ای, به عنوان نمونه انتخاب شده و در پژوهش شرکت کردند. از پرسش نامه سبک های یادگیری کلب, آزمون شکل های گروهی ویتکین و معدل پایان سال تحصیلی استفاده شد, تا چهار سبک یادگیری (همگرا, واگرا, جذب کننده و انطباقی) و دو سبک شناختی (وابسته به زمینه و مستقل از زمینه) و پیشرفت تحصیلی در آزمودنی ها اندازه گیری شود. داده ها با استفاده از رگرسیون گام به گام و ضریب همبستگی پیرسون مورد تحلیل قرار گرفت. یافته ها نشان داد که بین سبک های یادگیری و پیشرفت تحصیلی, و بین سبک های شناختی و پیشرفت تحصیلی ارتباط معنی داری وجود دارد. هم چنین, بیشترین سبک یادگیری در دانش آموزان, جذب کننده (51.3 درصد) و حداقل سبک ترجیح داده شده به عنوان سبک غالب انطباق یابنده (6 درصد) بود. نتایج نشان داد, سبک های یادگیری و سبک های شناختی افراد می توانند به عنوان دو متغیر مهم شناختی در پیشرفت تحصیلی دانش آموزان نقش مهمی ایفا کند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    حسن زاده، رمضان، رمضان زاده، ثریا، و ابراهیم پور، قدسیه. (1393). پیش بینی روابط بین سبک های یادگیری, سبک های شناختی و پیشرفت تحصیلی در مدارس الکترونیکی. فن آوری اطلاعات و ارتباطات در علوم تربیتی، 4(4 (پیاپی 16))، 143-155. SID. https://sid.ir/paper/175326/fa

    Vancouver: کپی

    حسن زاده رمضان، رمضان زاده ثریا، ابراهیم پور قدسیه. پیش بینی روابط بین سبک های یادگیری, سبک های شناختی و پیشرفت تحصیلی در مدارس الکترونیکی. فن آوری اطلاعات و ارتباطات در علوم تربیتی[Internet]. 1393؛4(4 (پیاپی 16)):143-155. Available from: https://sid.ir/paper/175326/fa

    IEEE: کپی

    رمضان حسن زاده، ثریا رمضان زاده، و قدسیه ابراهیم پور، “پیش بینی روابط بین سبک های یادگیری, سبک های شناختی و پیشرفت تحصیلی در مدارس الکترونیکی،” فن آوری اطلاعات و ارتباطات در علوم تربیتی، vol. 4، no. 4 (پیاپی 16)، pp. 143–155، 1393، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/175326/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button