مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,044
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,094
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

کارپوشه الکترونیکی: ابزاری برای بهبود باورهای انگیزشی دانشجویان

صفحات

 صفحه شروع 131 | صفحه پایان 146

چکیده

 پژوهش حاضر, با هدف بررسی تاثیر به کارگیری کارپوشه الکترونیکی بر راهبردهای انگیزشی دانشجویان انجام شد. روش پژوهش از نوع نیمه آزمایشی با طرح پیش آزمون پس آزمون با گروه کنترل بود. جامعه آماری پژوهش را کلیه دانشجویان دانشکده علوم تربیتی و روان شناسی دانشگاه علامه طباطبایی که در سال تحصیلی 93-1392 مشغول به تحصیل بودند, تشکیل می دادند. نمونه پژوهش شامل دو کلاس از مقطع کارشناسی ارشد بود که به صورت در دسترس انتخاب گردیدند. تعداد دانشجویان هر کلاس, 18 نفر و کل تعداد نمونه 36 نفر بودند که به صورت تصادفی به دو گروه آزمایش و کنترل تقسیم شدند. در ابتدای ترم از هردو گروه در شرایطی یکسان پیش آزمون به عمل آمد. سپس, گروه آزمایش به مدت یک ترم در معرض سنجش به شیوه کارپوشه الکترونیکی قرار گرفت و در پایان ترم جهت بررسی تغییرات, پس آزمون بر هر دو گروه اجرا گردید. برای تحلیل داده های به دست آمده, از روش تحلیل کوواریانس استفاده گردید. یافته ها نشان داد که باورهای انگیزشی گروه آزمایش در مقایسه با گروه کنترل به طور معناداری افزایش یافته است. بنابراین, می توان نتیجه گرفت که کارپوشه الکترونیکی یکی از ابزارهای سنجش و آموزش می باشد که موجب بهبود باورهای انگیزشی دانشجویان می شود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    دانا، علی، ترک، نسرین، و رضایی، عیسی. (1394). کارپوشه الکترونیکی: ابزاری برای بهبود باورهای انگیزشی دانشجویان. فن آوری اطلاعات و ارتباطات در علوم تربیتی، 6(1 (پیاپی 21))، 131-146. SID. https://sid.ir/paper/175336/fa

    Vancouver: کپی

    دانا علی، ترک نسرین، رضایی عیسی. کارپوشه الکترونیکی: ابزاری برای بهبود باورهای انگیزشی دانشجویان. فن آوری اطلاعات و ارتباطات در علوم تربیتی[Internet]. 1394؛6(1 (پیاپی 21)):131-146. Available from: https://sid.ir/paper/175336/fa

    IEEE: کپی

    علی دانا، نسرین ترک، و عیسی رضایی، “کارپوشه الکترونیکی: ابزاری برای بهبود باورهای انگیزشی دانشجویان،” فن آوری اطلاعات و ارتباطات در علوم تربیتی، vol. 6، no. 1 (پیاپی 21)، pp. 131–146، 1394، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/175336/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button