مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

786
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

609
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

شناسایی عوامل سازنده گرایش به آموزش الکترونیکی در بین استادان دانشگاه آزاد اسلامی واحد اسلامشهر

صفحات

 صفحه شروع 83 | صفحه پایان 99

چکیده

 پژوهش حاضر, با هدف شناسایی عوامل سازنده گرایش استادان دانشگاه آزاد اسلامی واحد اسلامشهر به آموزش الکترونیکی انجام شد. پژوهش از حیث هدف, کاربردی و از لحاظ جمع آوری داده ها, پیمایشی و از نوع مطالعه اکتشافی می باشد. جامعه آماری پژوهش حاضر, 300 نفر از استادان شاغل در دانشکده های مختلف دانشگاه مذکور در سال 1393 می باشند. از بین افراد جامعه, 169 نفر با روش نمونه گیری تصادفی طبقه ای به عنوان نمونه انتخاب شدند. برای شناسایی عوامل سازنده گرایش استادان به آموزش الکترونیکی از پرسش نامه محقق ساخته استفاده شد که روایی صوری و محتوایی آن بر اساس نظر استادان و متخصصان تایید و ضریب آلفای کرونباخ آن 0.79 محاسبه گردید. داده ها در دو بخش آمار توصیفی و استنباطی و با استفاده از روش تحلیل عاملی اکتشافی مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند. بر اساس یافته ها, سه عامل به ترتیب: حمایت و پشتیبانی مدیران؛ عوامل محیطی, زیرساخت ها و تجهیزات نظام آموزش الکترونیکی؛ و محتوای آموزش الکترونیکی با بیشترین بار عاملی در حدود 70% از عوامل سازنده گرایش به آموزش الکترونیکی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد اسلامشهر هستند و هم چنین, شاخص های اینترنت پرسرعت, وجود امکانات سخت افزاری, رعایت استانداردها, حمایت و پشتیبانی مدیران از مهم ترین شاخص ها در جهت گرایش استادان دانشگاه مذکور به آموزش الکترونیکی می باشند. با توجه به بالا بودن درصد واریانس عامل اول, اولویت اول برای گرایش استادان به آموزش الکترونیکی, حمایت مدیران می باشد و اولویت دوم, عوامل محیطی, زیرساخت ها و تجهیزات نظام آموزش الکترونیکی می باشد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    علیزاده، ماه منیر، فقیه آرام، بتول، و مهدی زاده، امیرحسین. (1394). شناسایی عوامل سازنده گرایش به آموزش الکترونیکی در بین استادان دانشگاه آزاد اسلامی واحد اسلامشهر. فن آوری اطلاعات و ارتباطات در علوم تربیتی، 5(3 (پیاپی 19))، 83-99. SID. https://sid.ir/paper/175340/fa

    Vancouver: کپی

    علیزاده ماه منیر، فقیه آرام بتول، مهدی زاده امیرحسین. شناسایی عوامل سازنده گرایش به آموزش الکترونیکی در بین استادان دانشگاه آزاد اسلامی واحد اسلامشهر. فن آوری اطلاعات و ارتباطات در علوم تربیتی[Internet]. 1394؛5(3 (پیاپی 19)):83-99. Available from: https://sid.ir/paper/175340/fa

    IEEE: کپی

    ماه منیر علیزاده، بتول فقیه آرام، و امیرحسین مهدی زاده، “شناسایی عوامل سازنده گرایش به آموزش الکترونیکی در بین استادان دانشگاه آزاد اسلامی واحد اسلامشهر،” فن آوری اطلاعات و ارتباطات در علوم تربیتی، vol. 5، no. 3 (پیاپی 19)، pp. 83–99، 1394، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/175340/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button