مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,137
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

693
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی میزان و نوع کاربرد تلفن همراه توسط دانش آموزان مدارس متوسطه نظری استان مازندران

صفحات

 صفحه شروع 95 | صفحه پایان 114

چکیده

 این تحقیق, با هدف بررسی میزان و نوع کاربرد تلفن همراه توسط دانش آموزان متوسطه نظری استان مازندران انجام شده است. روش مورد استفاده در این تحقیق, روش توصیفی-پیمایشی است. جامعه آماری مورد مطالعه در این پژوهش, دانش آموزان متوسطه نظری شاغل به تحصیل در سال تحصیلی 90-1389 بودند. روش نمونه گیری, تصادفی طبقه ای چند مرحله ای بوده است. بر اساس جدول کرجسی و مورگان 384 نفر به عنوان نمونه تحقیق انتخاب شدند. برای جمع آوری اطلاعات از پرسش نامه محقق ساخته استفاده شده است. روایی محتوایی پرسش نامه مورد تایید متخصصان قرار گرفت و پایایی آن با استفاده از آلفای کرونباخ در نرم افزار SPSS, 0.80 محاسبه شد. برای تجزیه و تحلیل داده ها, از دو روش آماری استفاده شد: آمار توصیفی, شامل: فراوانی, انحراف استاندارد و میانگین, و آمار استنباطی, شامل t :مستقل. نتایج تحقیق نشان داد که اکثر دانش آموزان دارای تلفن همراه هستند و آن را به عنوان یک ابزار ضروری می دانند. دختران در مقایسه با پسران به میزان بیشتری از تلفن همراه و ابزارهای آن استفاده می کردند. در کاربرد تلفن همراه در بعد آموزشی و یادگیری پسران در مقایسه با دختران استفاده بیشتری می کردند. در کاربرد تلفن همراه بین پسران و دختران در بعد تعاملات اجتماعی و تفریحات و سرگرمی تفاوت معنی داری وجود نداشت.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    حسن زاده، رمضان، لطفی، علی، حسینی، سیدشمس اله، و ابراهیمی، احمد. (1390). بررسی میزان و نوع کاربرد تلفن همراه توسط دانش آموزان مدارس متوسطه نظری استان مازندران. فن آوری اطلاعات و ارتباطات در علوم تربیتی، 2(2 (پیاپی 6))، 95-114. SID. https://sid.ir/paper/175352/fa

    Vancouver: کپی

    حسن زاده رمضان، لطفی علی، حسینی سیدشمس اله، ابراهیمی احمد. بررسی میزان و نوع کاربرد تلفن همراه توسط دانش آموزان مدارس متوسطه نظری استان مازندران. فن آوری اطلاعات و ارتباطات در علوم تربیتی[Internet]. 1390؛2(2 (پیاپی 6)):95-114. Available from: https://sid.ir/paper/175352/fa

    IEEE: کپی

    رمضان حسن زاده، علی لطفی، سیدشمس اله حسینی، و احمد ابراهیمی، “بررسی میزان و نوع کاربرد تلفن همراه توسط دانش آموزان مدارس متوسطه نظری استان مازندران،” فن آوری اطلاعات و ارتباطات در علوم تربیتی، vol. 2، no. 2 (پیاپی 6)، pp. 95–114، 1390، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/175352/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button