مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

810
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

724
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

رابطه بین سبک های یادگیری (فعال تاملی، گام به گام کلی) با اضطراب رایانه دانشجویان

صفحات

 صفحه شروع 85 | صفحه پایان 104

چکیده

 پژوهش حاضر, با هدف بررسی رابطه بین سبک های یادگیری (فعال - تاملی, گام به گام - کلی) با اضطراب رایانه ای در دانشجویان مقطع کارشناسی دانشکده روان شناسی و علوم تربیتی دانشگاه علامه طباطبایی, انجام شد. به همین منظور, نمونه ای با حجم 310 دانشجو به روش نمونه گیری خوشه ای چند مرحله ای انتخاب شد. ابزارهای اندازه گیری در این پژوهش شامل پرسش نامه سبک های یادگیری فلدر سلمن و پرسش نامه اضطراب رایانه ای هنسن و همکاران بودند. داده های این پژوهش با استفاده از روش های آمار توصیفی و استنباطی (میانگین, فراوانی, انحراف استاندارد, آزمون t مستقل و ضریب همبستگی دو رشته ای نقطه ای) تحلیل شد و این نتایج به دست آمد: بین سبک یادگیری فعال - تاملی با اضطراب رایانه ای دانشجویان رابطه معناداری وجود دارد, طوری که دانشجویان دارای سبک تاملی, اضطراب رایانه ای بیشتری نسبت به دانشجویان دارای سبک فعال دارند. هم چنین, بین سبک یادگیری گام به گام کلی با اضطراب رایانه ای دانشجویان رابطه معناداری وجود دارد, طوری که دانشجویان دارای سبک یادگیری کلی, اضطراب رایانه ای بیشتری نسبت به دانشجویان دارای سبک یادگیری گام به گام دارند. بین جنسیت و اضطراب رایانه ای رابطه معنی داری به دست نیامد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    زندی، طالب. (1392). رابطه بین سبک های یادگیری (فعال تاملی, گام به گام کلی) با اضطراب رایانه دانشجویان. فن آوری اطلاعات و ارتباطات در علوم تربیتی، 4(1 (پیاپی 13))، 85-104. SID. https://sid.ir/paper/175380/fa

    Vancouver: کپی

    زندی طالب. رابطه بین سبک های یادگیری (فعال تاملی, گام به گام کلی) با اضطراب رایانه دانشجویان. فن آوری اطلاعات و ارتباطات در علوم تربیتی[Internet]. 1392؛4(1 (پیاپی 13)):85-104. Available from: https://sid.ir/paper/175380/fa

    IEEE: کپی

    طالب زندی، “رابطه بین سبک های یادگیری (فعال تاملی, گام به گام کلی) با اضطراب رایانه دانشجویان،” فن آوری اطلاعات و ارتباطات در علوم تربیتی، vol. 4، no. 1 (پیاپی 13)، pp. 85–104، 1392، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/175380/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button