مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

464
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

0
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی مقابله ای وجهیت معرفتی و الزامی در دو کتاب با موضوع زبانشناسی کاربردی به زبان انگلیسی با نویسندگان بومی انگلیسی و غیر بومی ایرانی

صفحات

 صفحه شروع 143 | صفحه پایان 158

چکیده

گفتمان آکادمیک همواره مورد توجه زبان شناسان, به ویژه در حوزه های انگلیسی با اهداف ویژه و تجزیه و تحلیل کلام بوده است. ترغیب به عنوان بخشی از ساختار فن بیان در نوشتار آکادمیک, از طریق استفاده ار وجه نما ها حاصل می گردد. تحقیق حاضر با استفاده از روش تحقیق توصیفی به مقایسه فراوانی وجه نما ها و نحوه توزیع آنها در دو کتاب در حوزه زبانشناسی کاربردی به زبان انگلیسی با نویسندگان انگلیسی زبان بومی و غیر بومی ایرانی می پردازد. مدل تجزیه و تحلیل کوویرک (1985) به عنوان چهارچوب نظری جهت تشخیص و تعیین انواع مختلف افعال وجهی معرفتی و الزامی مورد استفاده قرار گرفت. فراوانی انواع افعال وجهی در هر یکصدهزار واژه در دو متن تعیین و معنی دار بودن تفاوت آنها در دو کتاب از طریق روش آماری آزمون مجذور خی محاسبه گردید. نتایج بدست آمده تفاوت معنی داری در میزان استفاده نویسندگان از وجه نماها (هم معرفتی و هم الزامی) بطور کلی در دو کتاب نشان نداد اما تفاوتهای معنی داری در توزیع و بکار گیری انواع متفاوت وجه نماها در دو کتاب دیده شد. نتایج با توجه به عدم آگاهی کافی نویسندگان ایرانی از قواعد فن بیان انگلیسی مورد بحث قرار گرفته و فواید آموزشی بسیاری برای دستاندرکاران آموزش زبان انگلیسی و تهیه و تدوین فصول درسی به دست آمد.متن کامل این مقاله به زبان انگلیسی می باشد. لطفا برای مشاهده متن کامل مقاله به بخش انگلیسی مراجعه فرمایید.لطفا برای مشاهده متن کامل این مقاله اینجا را کلیک کنید.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    شاه محمدی، مینو، و غفوری، ناصر. (1396). بررسی مقابله ای وجهیت معرفتی و الزامی در دو کتاب با موضوع زبانشناسی کاربردی به زبان انگلیسی با نویسندگان بومی انگلیسی و غیر بومی ایرانی. پژوهش های آموزشی و کاربردی زبان انگلیسی، 10(21 )، 143-158. SID. https://sid.ir/paper/181290/fa

    Vancouver: کپی

    شاه محمدی مینو، غفوری ناصر. بررسی مقابله ای وجهیت معرفتی و الزامی در دو کتاب با موضوع زبانشناسی کاربردی به زبان انگلیسی با نویسندگان بومی انگلیسی و غیر بومی ایرانی. پژوهش های آموزشی و کاربردی زبان انگلیسی[Internet]. 1396؛10(21 ):143-158. Available from: https://sid.ir/paper/181290/fa

    IEEE: کپی

    مینو شاه محمدی، و ناصر غفوری، “بررسی مقابله ای وجهیت معرفتی و الزامی در دو کتاب با موضوع زبانشناسی کاربردی به زبان انگلیسی با نویسندگان بومی انگلیسی و غیر بومی ایرانی،” پژوهش های آموزشی و کاربردی زبان انگلیسی، vol. 10، no. 21 ، pp. 143–158، 1396، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/181290/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا