مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

840
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

0
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاثیر آموزش فراشناختی و طراحی برپیچیدگی دستوری گفتار شفاهی زبان آموزان ایرانی

صفحات

 صفحه شروع 57 | صفحه پایان 80

چکیده

 نتایج حاصل از تحقیقات انجام شده در زمینه آموزش زبان دوم اهمیت راهبردهای فراشناختی نظیر طراحی گفتار در بهبود صحت دستوری, روانی و پیچیدگی گفتار را مورد تاکید قرار می دهد. تحقیقات نشانگر تاثیر مثبت طراحی گفتار بر روانی و پیچیدگی گفتار است در حالیکه نتایج متفاوتی در مورد تاثیر طراحی گفتار بر صحت دستوری مشاهده شده است. تحقیق حاضر احتمال بهبود پیچیدگی گفتار 114 زبان آموز ایرانی را از طریق آموزش فراشناختی در سه سطح طراحی قبل از انجام کار, حین انجام کار, و طراحی توام قبل و حین انجام کار مورد بررسی قرار داده است. داده های تحقیق با استفاده از طرح عاملی با دو سطح آموزش فراشناختی و سه سطح طراحی گردآوری و تحلیل شده است. بنابر نتایج آزمون تی نمونه های مستقل و تحلیل واریانس, هیچ یک از متغیرهای مستقل بر پیچیدگی گفتار زبان آموزان تاثیرگذار نبود. به نظر می آید پیچیدگی گفتار زبان آموزان ایرانی متاثر از سطح مهارت زبانی آنان و اهداف آموزشی است که بر اساس نگرش خویش برای خود تعیین می نمایند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    بیرجندی، پرویز، و صیفوری، زهره. (1388). تاثیر آموزش فراشناختی و طراحی برپیچیدگی دستوری گفتار شفاهی زبان آموزان ایرانی. پژوهش های آموزشی و کاربردی زبان انگلیسی، 2(4)، 57-80. SID. https://sid.ir/paper/181306/fa

    Vancouver: کپی

    بیرجندی پرویز، صیفوری زهره. تاثیر آموزش فراشناختی و طراحی برپیچیدگی دستوری گفتار شفاهی زبان آموزان ایرانی. پژوهش های آموزشی و کاربردی زبان انگلیسی[Internet]. 1388؛2(4):57-80. Available from: https://sid.ir/paper/181306/fa

    IEEE: کپی

    پرویز بیرجندی، و زهره صیفوری، “تاثیر آموزش فراشناختی و طراحی برپیچیدگی دستوری گفتار شفاهی زبان آموزان ایرانی،” پژوهش های آموزشی و کاربردی زبان انگلیسی، vol. 2، no. 4، pp. 57–80، 1388، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/181306/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button