مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

676
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

0
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی مقابله ای تاثیر گفتگوی مشارکتی هم سطح و ناهم سطح بر بیشرفت مهارت نوشتاری زبان آموزان ایرانی

صفحات

 صفحه شروع 127 | صفحه پایان 158

چکیده

 پژوهش حاضر به بررسی مقابله ای تاثیر گفتگوی دو طرفه بین زبان آموزان هم سطح و نا هم سطح بر مهارت نوشتاری آنان می پردازد. شصت دانشجوی دختر رشته آموزش زبان انگلیسی در این پژوهش شرکت نمودند. شرکت کنندگان بر اساس نمرات آزمون بسامد زبان انگلیس به دو گروه تقسیم شدند. گروه هم سطح شامل چهارده دانشجو بود که با دانشجویان دیگری که سطح بسامد انگلیسی مشابهی داشتند به گفتگو و مشارکت می پرداختند در حالیکه گروه ناهم سطح شامل شانزده دانشجوی ضعیف می شد که با افرادی با نمرات بالاتر گفتگو و همکاری می کردند. دانشجویان در هر دو گروه در یک بیش آزمون و سه بس آزمون نوشتاری شرکت کردند. به منظور مقایسه میانگین نمرات آزمون ها از روش آماری تحلیل واریانس و روش کمترین تفاوت معنی دار فیشر استفاده گردید. در هر دو گروه بطور مشابه افزایش معنی داری از بیش آزمون به هر سه بس آزمون مشاهده گردید. یافته های این پژوهش بر اساس نظریه اجتماعی فرهنگی ویگوتسکی توضیح داده می شوند. این بزوهش شامل چندین توصیه آموزشی مهم و نیز چندین بیشنهاد برای تحقیقات آینده می باشد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    مفتون، پرویز، و غفوری، ناصر. (1388). بررسی مقابله ای تاثیر گفتگوی مشارکتی هم سطح و ناهم سطح بر بیشرفت مهارت نوشتاری زبان آموزان ایرانی. پژوهش های آموزشی و کاربردی زبان انگلیسی، 2(4)، 127-158. SID. https://sid.ir/paper/181314/fa

    Vancouver: کپی

    مفتون پرویز، غفوری ناصر. بررسی مقابله ای تاثیر گفتگوی مشارکتی هم سطح و ناهم سطح بر بیشرفت مهارت نوشتاری زبان آموزان ایرانی. پژوهش های آموزشی و کاربردی زبان انگلیسی[Internet]. 1388؛2(4):127-158. Available from: https://sid.ir/paper/181314/fa

    IEEE: کپی

    پرویز مفتون، و ناصر غفوری، “بررسی مقابله ای تاثیر گفتگوی مشارکتی هم سطح و ناهم سطح بر بیشرفت مهارت نوشتاری زبان آموزان ایرانی،” پژوهش های آموزشی و کاربردی زبان انگلیسی، vol. 2، no. 4، pp. 127–158، 1388، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/181314/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا