مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

744
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

0
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاثیر آگاهی ساختواژی بر توانایی آوا نویسی متون شنیداری انگلیسی دانش آموزان پیش دانشگاهی ایرانی

صفحات

 صفحه شروع 179 | صفحه پایان 195

چکیده

آگاهی ساختواژی, در معنای درک ساختار کلمه, جنبه های مختلف کنش در زبان دوم از جمله درک مطلب, املا و غیره را تحت تاثیر قرار میدهد. با این وجود, این مفهوم در رابطه با مهارت شنیداری در زبان دوم کمتر مورد بررسی قرار گرفته است. بر این اساس, مطالعه حاضر به دنبال بررسی تاثیر آگاهی ساختواژی بر توانایی آوا نویسی متون شنیداری انگلیسی دانش آموزان پیش دانشگاهی ایرانی است. برای این منظور, تعداد 40 دانش آموز در این پژوهش شرکت داشتند که به دو گروه کنترل و تجربی تقسیم شدند. 3 متن شنیداری به عنوان پیش آزمون به شرکت کنندگان داده شد. نمرات شرکت کنندگان در پیش آزمون که از طریق T-TEST مورد آزمون قرار گرفت هیچ تفاوتی در توانایی آنان برای آوانویسی متون نشان نداد. سپس گروه تجربی به مدت 5 جلسه در مورد تحقق ساختواژی کلمات انگلیسی آموزش دریافت کردند و بعد از آن 3 متن شنیداری دیگر به عنوان پس آزمون به هر دو گروه داده شد. نتایج آزمون T-TEST مستقل تفاوت معنا داری را بین دو گروه شرکت کننده نشان داد. نتایج حاکی از این است که آگاهی ساختواژی می تواند توانایی آوانویسی متون شنیداری انگلیسی توسط دانش آموزان را به طور معنا داری تحت تاثیر قرار دهد. پژوهش حاضر با پیشنهاداتی در رابطه با گنجاندن آگاهی ساختواژی در برنامه های آموزش زبان دوم خاتمه می یابد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    کریمی، محمدنبی، و قیطوری، عامر. (1388). تاثیر آگاهی ساختواژی بر توانایی آوا نویسی متون شنیداری انگلیسی دانش آموزان پیش دانشگاهی ایرانی. پژوهش های آموزشی و کاربردی زبان انگلیسی، 2(2 (پیاپی 5))، 179-195. SID. https://sid.ir/paper/181324/fa

    Vancouver: کپی

    کریمی محمدنبی، قیطوری عامر. تاثیر آگاهی ساختواژی بر توانایی آوا نویسی متون شنیداری انگلیسی دانش آموزان پیش دانشگاهی ایرانی. پژوهش های آموزشی و کاربردی زبان انگلیسی[Internet]. 1388؛2(2 (پیاپی 5)):179-195. Available from: https://sid.ir/paper/181324/fa

    IEEE: کپی

    محمدنبی کریمی، و عامر قیطوری، “تاثیر آگاهی ساختواژی بر توانایی آوا نویسی متون شنیداری انگلیسی دانش آموزان پیش دانشگاهی ایرانی،” پژوهش های آموزشی و کاربردی زبان انگلیسی، vol. 2، no. 2 (پیاپی 5)، pp. 179–195، 1388، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/181324/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button