Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,045
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

648
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ارتباط میان انگیزه، آگاهی فراشناختی از راهبردها و مهارت شنیداری زبان آموزان ایرانی زبان انگلیسی

صفحات

 صفحه شروع 25 | صفحه پایان 52

چکیده

مهارت شنیداری اغلب مهارتی منفعل انگاشته می شود. از سوی دیگر مطالعه و انجام تحقیق بر روی این مهارت مشکلاتی به همراه دارد. این دلایل سبب شده اند که تعداد تحقیقات و مطالعات بر روی این مهارت نسبت به مهارت ها ی دیگر کمتر باشد. هدف اولیه این پژوهش یافتن تاثیر میزان مهارت شنیداری و انگیزه بر استفاده از راهبردهای شنیداری فراشناختی بوده است. بررسی رابطه بین مهارت شنیداری و میزان انگیزه شرکت کنندگان هدف دیگر این پژوهش بوده است. یافته های این پژوهش مشخص نمود زبان آموزان با مهارت شنیداری سطح بالا و پایین در استفاده از اغلب استراتژی ها (18 استراتژی از بین کل 21 استراتژی) با هم تفاوت معنا داری داشتند. به این صورت که زبان آموزان با مهارت شنیداری سطح بالا به طور معناداری بیشتر از زبان آموزان با مهارت شنیداری سطح پایین از 13 استراتژی استفاده نمودند و زبان آموزان با مهارت شنیداری سطح پایین در 5 استراتژی (بد یا منفی) نسبت به زبان آموزان با مهارت شنیداری سطح بالا به طور معناداری بیشتر استفاده کردند. اما زبان آموزان با میزان انگیزه بالا و پایین چنین تفاوت معناداری در استفاده از استراتژی ها نشان ندادند. زبان آموزان با میزان انگیزه بالا تنها در استفاده از 2 استراتژی از زبان آموزان با میزان انگیزه پایین به طور معناداری تفاوت داشته و بیشتر استفاده کردند. در نهایت این پژوهش نشان داد مهارت شنیداری و میزان انگیزه رابطه مستقیم و مثبتی با هم دارند, هر چند که این رابطه بسیار قوی نبود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    ستوده نما، الهه، و تقی پور، فاطمه. (1389). ارتباط میان انگیزه, آگاهی فراشناختی از راهبردها و مهارت شنیداری زبان آموزان ایرانی زبان انگلیسی. زبان پژوهی (علوم انسانی)، 1(2)، 25-52. SID. https://sid.ir/paper/187827/fa

    Vancouver: کپی

    ستوده نما الهه، تقی پور فاطمه. ارتباط میان انگیزه, آگاهی فراشناختی از راهبردها و مهارت شنیداری زبان آموزان ایرانی زبان انگلیسی. زبان پژوهی (علوم انسانی)[Internet]. 1389؛1(2):25-52. Available from: https://sid.ir/paper/187827/fa

    IEEE: کپی

    الهه ستوده نما، و فاطمه تقی پور، “ارتباط میان انگیزه, آگاهی فراشناختی از راهبردها و مهارت شنیداری زبان آموزان ایرانی زبان انگلیسی،” زبان پژوهی (علوم انسانی)، vol. 1، no. 2، pp. 25–52، 1389، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/187827/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا