مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

849
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

0
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی امکان خوانش متون ادبی از دیدگاه جامعه شناسی زبان: کاربرد الگو در خوانش آثار منتخب آلیس واکر

صفحات

 صفحه شروع 62 | صفحه پایان 83

چکیده

 مقاله حاضر حاصل کوششی است درمسسیر روشنگری نقش پرارج نژاد, طبقه و جنسیت ونیز تبعیض نژادی و طبقاتی در حیات اجتماعی زنان سیاهپوست امریکایی از دیدگاه یکی از برجسته ترین نویسندگان معاصر سیاهپوست زن امریکایی: آلیس واکر. شیوه ی باز نمایی آن عوامل اجتماعی – فرهنگی, عمق تاثیر آنها و تبعات اجتماعی – فرهنگی و روان شناختی آن عوامل در زندگی فردی, خانوادگی واجتماعی زنان سیاهپوست امریکایی در آثار منتخب آلیس واکر مورد تحلیل و بررسی قرار گرفته اند. از آثار مهم آلیس واکر, داستانهای کوتاه " کاربرد روزمره " Everyday Use و "رز لیلی" Roselily از دید گاه زبانشناسی کاربردی, بطور کامل مورد تجزیه وتحلیل بوده اند. سایر داستانهای کوتاه او نیز برای روشنگری و تو ضیح بیشتروعمیقتر مطلب مورد مراجعه و استناد قرار گرفته اند. روش کاربسته در مقاله حاضر "روش تحقیق توصیفی " می باشد. متن کامل این مقاله به زبان انگلیسی می باشد. لطفا برای مشاهده متن کامل مقاله به بخش انگلیسی مراجعه فرمایید.لطفا برای مشاهده متن کامل این مقاله اینجا را کلیک کنید.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    مسیحا، لاله، و ترابی، بهرنگ. (1395). بررسی امکان خوانش متون ادبی از دیدگاه جامعه شناسی زبان: کاربرد الگو در خوانش آثار منتخب آلیس واکر. پژوهش های آموزشی و کاربردی زبان انگلیسی، 9(19 )، 62-83. SID. https://sid.ir/paper/181352/fa

    Vancouver: کپی

    مسیحا لاله، ترابی بهرنگ. بررسی امکان خوانش متون ادبی از دیدگاه جامعه شناسی زبان: کاربرد الگو در خوانش آثار منتخب آلیس واکر. پژوهش های آموزشی و کاربردی زبان انگلیسی[Internet]. 1395؛9(19 ):62-83. Available from: https://sid.ir/paper/181352/fa

    IEEE: کپی

    لاله مسیحا، و بهرنگ ترابی، “بررسی امکان خوانش متون ادبی از دیدگاه جامعه شناسی زبان: کاربرد الگو در خوانش آثار منتخب آلیس واکر،” پژوهش های آموزشی و کاربردی زبان انگلیسی، vol. 9، no. 19 ، pp. 62–83، 1395، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/181352/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button