مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

487
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

0
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

نحوه ارایه ی ابعاد منظورشناسی زبان در کتب درسی زبان انگلیسی مقطع دبیرستان در ایران

صفحات

 صفحه شروع 187 | صفحه پایان 198

چکیده

 به دلیل افزایش روز افزون علاقه ی محققان به جنبه های محاوره ای, فرهنگی و منظورشناسی یادگیری زبان دوم در سالهای اخیر, این تحقیق هم سعی کرد تا چگونگی ارایه ی ابعاد منظورشناسی انگلیسی را به عنوان یک زبان خارجی در کنابهای درسی مقطع دبیرستان در ایران مورد بررسی قرار دهد. در این تحقیق, با استفاده از مدلهای سرل و هالیدی, کنش های گفتاری و کارکردهای زبانی مختلف مشخص شد و سپس میزان و چگونگی ارایه ی انها در کتابهای درسی بررسی شدند. نتایج نشان داد که این جنبه های زبانی به اندازه ی کافی و مطلوبی در کتب درسی گنجانده نشده اند. نقایص عمده ی مشخص شده در این مورد عبارت بودند از: عدم پوشش کافی کنش های گفتاری و کارکردهای زبانی, عدم وجود اصالت زبانی در مکالمه ها, ساده سازیها و تغییرات نابجا, فقدان وجود درجه بندی ابعاد زبانی ارایه شده از ساده به سخت, ارایه ی غیر سیستماتیک مطالب, نبود اطلاعات و توضیحات مستقیم در مورد کنشهای گفتاری مختلف, و تطابق داشتن کنشهای گفتاری موجود در متن ها با فرهنگ, مذهب و رسوم ایرانی به جای مطابقت داشتن با فرهنگ و نرم های زبان دوم. نتایج این مطالعه نشان میدهد که طراحان و تهیه کنندگان کتب درسی باید این موارد را در نظر بگیرند تا بتوانند به فراگیران در مورد استفاده درست, بجا و موثر از زبان دوم کمک بیشتری کنند. متن کامل این مقاله به زبان انگلیسی می باشد. لطفا برای مشاهده متن کامل مقاله به بخش انگلیسی مراجعه فرمایید.لطفا برای مشاهده متن کامل این مقاله اینجا را کلیک کنید.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    زعفرانیه، الهه، و حسینی معصوم، سیدمحمد. (1394). نحوه ارایه ی ابعاد منظورشناسی زبان در کتب درسی زبان انگلیسی مقطع دبیرستان در ایران. پژوهش های آموزشی و کاربردی زبان انگلیسی، 8(16 )، 187-198. SID. https://sid.ir/paper/181369/fa

    Vancouver: کپی

    زعفرانیه الهه، حسینی معصوم سیدمحمد. نحوه ارایه ی ابعاد منظورشناسی زبان در کتب درسی زبان انگلیسی مقطع دبیرستان در ایران. پژوهش های آموزشی و کاربردی زبان انگلیسی[Internet]. 1394؛8(16 ):187-198. Available from: https://sid.ir/paper/181369/fa

    IEEE: کپی

    الهه زعفرانیه، و سیدمحمد حسینی معصوم، “نحوه ارایه ی ابعاد منظورشناسی زبان در کتب درسی زبان انگلیسی مقطع دبیرستان در ایران،” پژوهش های آموزشی و کاربردی زبان انگلیسی، vol. 8، no. 16 ، pp. 187–198، 1394، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/181369/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button