با توجه به ارتباط تنگاتنگ زبان و فرهنگ و وابسته بودن یادگیری زبان به یادگیری فرهنگ، در این مطالعه تلاش شد تا نگرش زبان آموزان ایرانی رشته زبان انگلیسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد جنوب تهران در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد نسبت به یادگیری جنبه های فرهنگی هر دو زبان مقصد و مبدا مورد بررسی قرار گیرد. در این راستا، پنجاه زبان آموز (25 نفر در مقطع کارشناسی و 25 نفر در مقطع کارشناسی ارشد) که به صورت تصادفی انتخاب شده بودن به سوالات یک پرسشنامه ناظر بر ارتباط با دیدگاه آنها نسبت به فرهنگ زبان های مقصد و مبدا (انگلیسی و فارسی) پاسخ دادند. سپس نتایج بدست آمده بر اساس آزمون خی مورد تجزیه و تحلیل شد که نتایج حاصله داد موید اهمیت فرهنگ هر دو زبان در فرایند یادگیری زبان دوم برای کلیه جامعه آماری می باشد. ضمنا، یافته های این مطالعه نشان داد که زبان آموزان در مقطع کارشناسی ارشد نسبت به زبان آموزان در مقطع کارشناسی تمایل بیشتری به یادگیری فرهنگ و زبان مقصد و مبدا دارند.
متن کامل این مقاله به زبان انگلیسی می باشد. لطفا برای مشاهده متن کامل مقاله به بخش انگلیسی مراجعه فرمایید.لطفا برای مشاهده متن کامل این مقاله اینجا را کلیک کنید.