مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

788
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

0
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

نگاهی به ارتباط طرح برنامه درسی زندگی محور و موفقیت مدرس: مطالعه ای کمی و کیفی در زمینه زبان انگلیسی به عنوان یک زبان خارجی

صفحات

 صفحه شروع 140 | صفحه پایان 164

چکیده

 طراحی برنامه درسی بخشی جدایی ناپذیر از آموزش زبان انگلیسی است. تعدادی برنامه های درسی توسط دانشمندان مختلف از زمان ظهور آموزش زبان انگلیسی ارائه شده است, که آخرین آن توسط پیشقدم (2011) به نام "برنامه درسی زندگی محور" ارائه شده است که در آن مسائل مربوط به زندگی بجای زبان در کلاس های آموزش زبان انگلیسی مورد اولویت قرار می گیرد. با توجه به ظهور اخیر این برنامه درسی و کاستی پژوهش در مورد اثربخشی آن, این مطالعه با هدف روشن کردن موضوع مورد نظرانجام شد. هدف اصلی این مطالعه بررسی ارتباط بین موفقیت مدرسان زبان انگلیسی و اعتقاد به آموزش زبان زندگی محور (LRLTB) در زمینه زبان انگلیسی به عنوان یک زبان خارجی, در ایران بود. برای این منظور, 200 نفر مدرس-100نفر از بخش مدارس خصوصی و نفر100 از بخش مدارس ملی و 1771 نفر از دانش آموزان آنها به عنوان شرکت کنندگان دراین مطالعه پژوهشی انتخاب شدند. در مرحله اول مطالعه به مدرسان "پرسشنامه باورهای آموزش زبان زندگی پاسخگو" وبه دانش آموزان آنها " پرسشنامه ویژگی های مدرسان موفق زبان انگلیسی به عنوان زبان خارجی" داده شد. نتایج مطالعه همبستگی نشان داد که همبستگی بالایی بین موفقیت مدرس و LRLTBو همچنین خرده مقیاس های دو متغیر وجود دارد. مقایسه مدرسان مرد و زن در مورد همبستگی بین متغیرها هیچ تفاوت معنی داری را نشان نمی دهد. اما مقایسه مدرسان مدارس غیر دولتی آموزش زبان انگلیسی و دولتی از نظر ارتباط بین متغیرها نشان داد که رابطه به شدت قویتری برای گروه دوم دارند. متن کامل این مقاله به زبان انگلیسی می باشد. لطفا برای مشاهده متن کامل مقاله به بخش انگلیسی مراجعه فرمایید.لطفا برای مشاهده متن کامل این مقاله اینجا را کلیک کنید.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    خسروانی فرد، حمید، پیش قدم، رضا، و حسینی فاطمی، آذر. (1394). نگاهی به ارتباط طرح برنامه درسی زندگی محور و موفقیت مدرس: مطالعه ای کمی و کیفی در زمینه زبان انگلیسی به عنوان یک زبان خارجی. پژوهش های آموزشی و کاربردی زبان انگلیسی، 8(16 )، 140-164. SID. https://sid.ir/paper/181373/fa

    Vancouver: کپی

    خسروانی فرد حمید، پیش قدم رضا، حسینی فاطمی آذر. نگاهی به ارتباط طرح برنامه درسی زندگی محور و موفقیت مدرس: مطالعه ای کمی و کیفی در زمینه زبان انگلیسی به عنوان یک زبان خارجی. پژوهش های آموزشی و کاربردی زبان انگلیسی[Internet]. 1394؛8(16 ):140-164. Available from: https://sid.ir/paper/181373/fa

    IEEE: کپی

    حمید خسروانی فرد، رضا پیش قدم، و آذر حسینی فاطمی، “نگاهی به ارتباط طرح برنامه درسی زندگی محور و موفقیت مدرس: مطالعه ای کمی و کیفی در زمینه زبان انگلیسی به عنوان یک زبان خارجی،” پژوهش های آموزشی و کاربردی زبان انگلیسی، vol. 8، no. 16 ، pp. 140–164، 1394، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/181373/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button