مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

864
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

0
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاثیر استفاده از تکنیک نوشتاری گروهی بر پیشرفت مهارت نوشتاری فراگیران زبان انگلیسی

صفحات

 صفحه شروع 163 | صفحه پایان 181

چکیده

 مطالعه حاضر به بررسی تاثیر تکنیک حلقه ناظر بر عملکرد آزمون شوندگان در مهارت نوشتن می پردازد. در این مطالعه تعداد 20 آزمودنی در گروه کنترل و 18 نفر در گروه آزمایش شرکت داشتند. ابزار جمع آوری داده ها عبارت است از برگه نگارش, آزمون تعیین سطح آکسفورد, و مقیاس ارزیابی نگارش. از شرکت کنندگان در گروه آزمایش در خواست شد تا متنی را در خانه نوشته و نوشته های خود را به کلاس آورده تا توسط همکلاسی های شان و تحت نظارت معلم تصحیح گردند. در گروه شاهد, مقالات توسط معلم تصحیح شد. نتایج حاصل ازپیش آزمون نشان داد که شرکت کنندگان در دو گروه همگن, با توجه به سطح مهارت و همچنین توانایی نوشتن خود قرار گرفته اند. نتایج حاصل از پس آزمون نشان داد که توانایی نوشتن شرکت کنندگان در گروه آزمایش در طی این مطالعه بهبود یافته است. علاوه بر این, تکنیک حلقه ناظر تاثیر مثبت و قابل توجهی در توانایی نوشتن شرکت کنندگان نشان داد. این یافته ها پیامدهای آموزشی برای قرار دادن این مدل جدید بازخورد تعاملی در کلاس های آموزش مهارت نگارش نوشتن پیشنهاد می کند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    نیکوپور، جهانبخش، امینی فارسانی، محمد، و محمودی، فهیمه. (1389). تاثیر استفاده از تکنیک نوشتاری گروهی بر پیشرفت مهارت نوشتاری فراگیران زبان انگلیسی. پژوهش های آموزشی و کاربردی زبان انگلیسی، 3(2 (پیاپی 7))، 163-181. SID. https://sid.ir/paper/181374/fa

    Vancouver: کپی

    نیکوپور جهانبخش، امینی فارسانی محمد، محمودی فهیمه. تاثیر استفاده از تکنیک نوشتاری گروهی بر پیشرفت مهارت نوشتاری فراگیران زبان انگلیسی. پژوهش های آموزشی و کاربردی زبان انگلیسی[Internet]. 1389؛3(2 (پیاپی 7)):163-181. Available from: https://sid.ir/paper/181374/fa

    IEEE: کپی

    جهانبخش نیکوپور، محمد امینی فارسانی، و فهیمه محمودی، “تاثیر استفاده از تکنیک نوشتاری گروهی بر پیشرفت مهارت نوشتاری فراگیران زبان انگلیسی،” پژوهش های آموزشی و کاربردی زبان انگلیسی، vol. 3، no. 2 (پیاپی 7)، pp. 163–181، 1389، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/181374/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button