مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

751
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

0
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

زنجیره های پرسش- تقلا- پاسخ- بازخورد و تاثیر ضد آموزشی آن

صفحات

 صفحه شروع 119 | صفحه پایان 140

چکیده

 زنجیره های پرسش- پاسخ- بازخورد رایج ترین شبکه تعاملی در بافت کلاسی است. این زنجیره ها به صورت گسترده در مطالعات پیشین بررسی شده اند و تاثیر منفی آنها در مشارکت کلاسی دانش آموزان مکررا گزارش شده است (کاسپر 2006, کزدن 2001, الیس 1994). در تمامی این مطالعات زنجیره های پرسش- پاسخ- بازخورد عمدتا به عنوان الگوهای تعاملی ثابت و غیرقابل انعطاف در نظر گرفته شده اند. بر اساس داده های به دست آمده از ضبط ویدئویی از ده کلاس آموزش زبان انگلیسی به عنوان زبان خارجی که در قالب گفتگوکاوی تجزیه و تحلیل شده اند, این پژوهش گونه تغییر شکل یافته ای از این زنجیره تعاملی را مشاهده نمود که زنجیره پرسش- تقلا- پاسخ- بازخورد نام گذاری شده است. در این مطالعه نشان می دهیم که زنجیره های پرسش-تقلا- پاسخ- بازخورد حتی فرصت های محدود زنجیره های پرسش- پاسخ- بازخورد را از بین می برند. این کار پژوهشی به مدرسان زبان توصیه می کند که از استعمال زنجیره های پرسش-تقلا- پاسخ- بازخورد در کلاس های خود خودداری کنند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    مرزبان، امیر، یعقوبی، باقر، و قلندری، مجتبی. (1389). زنجیره های پرسش- تقلا- پاسخ- بازخورد و تاثیر ضد آموزشی آن. پژوهش های آموزشی و کاربردی زبان انگلیسی، 3(2 (پیاپی 7))، 119-140. SID. https://sid.ir/paper/181379/fa

    Vancouver: کپی

    مرزبان امیر، یعقوبی باقر، قلندری مجتبی. زنجیره های پرسش- تقلا- پاسخ- بازخورد و تاثیر ضد آموزشی آن. پژوهش های آموزشی و کاربردی زبان انگلیسی[Internet]. 1389؛3(2 (پیاپی 7)):119-140. Available from: https://sid.ir/paper/181379/fa

    IEEE: کپی

    امیر مرزبان، باقر یعقوبی، و مجتبی قلندری، “زنجیره های پرسش- تقلا- پاسخ- بازخورد و تاثیر ضد آموزشی آن،” پژوهش های آموزشی و کاربردی زبان انگلیسی، vol. 3، no. 2 (پیاپی 7)، pp. 119–140، 1389، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/181379/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button